خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نیمی از مسیحیان آمریکا موافق «رابطه جنسی قبل از ازدواج» هستند

نظرسنجی؛

نیمی از مسیحیان ایالات متحده معتقدند که رابطه جنسی قبل از ازدواج در برخی اوقات یا همیشه قابل قبول است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، بسیاری از سنت ­های مسیحی رابطه جنسی قبل از ازدواج را تایید نمی­ کنند و حتی مسیحیان در ایالات متحده نسبت به افراد بدون مذهب در خصوص دوستیابی و رابطه جنسی دیدگاه سختگیرانه ­تری دارند. براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو (pew) بسیاری از آنان معتقدند که در برخی از موقعیت­ها، رابطه­ جنسی خارج از ازدواج مجاز است.

نیمی از مسیحیان معتقدند که رابطه جنسی قبل از ازدواج (که در نظرسنجی به عنوان رابطه جنسی بین بزرگسالان بالغی که به میل خود خواهان رابطه جنسی بوده و در رابطه عاشقانه نیستند تعریف شده بود) گاهی اوقات یا همیشه قابل قبول است. ۶۲% کاتولیک ها، ۵۶% پروتستان ­های سیاه­پوست، ۵۴% پروتستان ­های اصلی و ۳۶% پروتستان ­های انجیلی این دیدگاه را داشتند.

نظرسنجی درباره رابطه جنسی قبل از ازدواج
رابطه جنسی بین بزرگسالانی که ازدواج نکرده اند ولی رابطه متعهدانه دارند ردیف بالا <a data ail=65389 target= blank href=httpsadyannewscomtagمسیحیان title=مسیحیان>مسیحیان<a> و ردیف پایین افراد بی <a data ail=65389 target= blank href=httpsadyannewscoms=D8AFDB8CD986 title=جستجوی کلید واژه دین>دین<a>
رابطه جنسی بین بزرگسالانی که ازدواج نکرده اند ولی رابطه بدون تعهد دارند ردیف بالا مسیحیان و ردیف پایین افراد بی <a data ail=65389 target= blank href=httpsadyannewscoms=D8AFDB8CD986 title=جستجوی کلید واژه دین>دین<a>
رابطه باز طرفین با رابطه داشتن طرف دوم با افراد دیگر مشکلی ندارند ردیف بالا مسیحیان و ردیف پایین افراد بی <a data ail=65389 target= blank href=httpsadyannewscoms=D8AFDB8CD986 title=جستجوی کلید واژه دین>دین<a>
نظرسنجی درباره رابطه جنسی قبل از ازدواج
رابطه جنسی در اولین ملاقات ردیف بالا مسیحیان و ردیف پایین افراد بی <a data ail=65389 target= blank href=httpsadyannewscoms=D8AFDB8CD986 title=جستجوی کلید واژه دین>دین<a>

براساس این گزارش در میان کسانی که اعتقادات مذهبی ندارند، اکثریت قریب به اتفاق می ­گویند که رابطه جنسی غیرجدی گاهی یا همیشه قابل قبول است. از جمله تقریبا ۹ نفر از هر ۱۰ نفر (۹۴%) آتئیست ها و (۹۵%) آگنوستیک ­ها. افراد بدون اعتقادات مذهبی، به عنوان افراد بی مذهب شناخته می ­شوند و کسانی هستند که از نظر مذهبی خود را آتئیست یا هیچ توصیف می ­کنند.

در این نظرسنجی از پاسخ دهندگان سوال نشده است که آیا خودشان درگیر این نوع رابطه جنسی هستند؟ سوالاتی با این مضمون که آیا صرف نظر از اینکه خودتان اینکار را انجام می ­دهید، برایتان قابل قبول است یا نه؟ پرسیده شده است.

وقتی صحبت از رابطه جنسی مجردانی که در یک رابطه عاشقانه به یکدیگر متعهد هستند، اختلاف نظر میان مسیحیان و افراد بدون مذهب کاهش می ­یابد. اکثریت مسیحیان (۵۷%) معتقدند که رابطه جنسی بین افراد مجرد که در یک رابطه به یکدیگر متعهدند گاهی یا همیشه قابل قبول است. این نظر شامل ۶۷% از پروتستان­ های اصلی، ۶۴% کاتولیک ­ها، ۵۷% پروتستان­ های سیاه پوست و ۴۶% از پروتستان ­های انجیلی می ­شود.

در میان افراد بدون مذهب نیز ۸ نفر از هر ۱۰ نفر (۷۹%) معتقدند که رابطه جنسی میان افراد مجردی که به یکدیگر متعهدند همواره یا در برخی اوقات قابل قبول است.

نظرسنجی درباره رابطه جنسی قبل از ازدواج
نظر افراد با <a data ail=65389 target= blank href=httpsadyannewscoms=D8AFDB8CD986 title=جستجوی کلید واژه دین>دین<a> های مختلف درباره رابطه جنسی افراد مجرد افرادی که پاسخ ندادند و اقلیت های مذهبی که تعداد آرای آن ها خیلی کم بود در نظر گرفته نشدند

در میان مسیحیان و به طور کلی آمریکایی ­ها انواع دیگر روابط جنسی و دوست یابی که در نظرسنجی مطرح شده بود، از میزان پذیرش کمتری برخوردار بود. مانند: داشتن رابطه جنسی در اولین قرارملاقات، تبادل عکس­ های جنسی و داشتن یک رابطه باز (یک رابطه متعهدانه که در آن هر دو نفر برای قرار و یا رابطه جنسی با افراد دیگر توافق می­ کنند)

پروتستان ­های انجیلی کمتر از اکثر گروه ­های مسیحی این اقدامات را مورد قبول می ­دانند. به عنوان مثال فقط بیش از یک سوم ایالات متحده معتقدند که گاهی اوقات تبادل تصاویر صریح جنسی میان افراد بالغ بزرگسال مجاز است. سه نفر از هر ده نفر پروتستان انجیلی، چهار نفر از ده نفر کاتولیک و پروتستان­ های اصلی و سیاه پوست نیز این عقیده را دارند.

از هر ده آمریکایی بدون مذهب، هفت نفر می ­گویند که تبادل تصاویر صریح جنسی میان افراد بزرگسال مجاز است.

اینکه آمریکایی­ ها چند وقت یکبار در مراسم مذهبی شرکت می ­کنند عامل دیگری است که بر نحوه پاسخگویی آن ها به سوالات موثر است. براساس سوالاتی که در نظرسنجی مطرح می ­شد، کسانی که قبل از شیوع ویروس کرونا معمولا به صورت ماهانه یا بیشتر در مراسم­ های مذهبی شرکت می­ کردند، کمتر از دیگران، روابط جنسی و قرار گذاشتن را تایید می­ کنند.

به عنوان مثال، حدود نیمی از افراد درآستانه ازدواج ایالات متحده (۴۶%) که حداقل ماهی یکبار در مراسم نیایش شرکت می­ کنند و سه چهارم (۷۴%) کسانی که کمتر به این مراسم می­ روند، می­ گویند رابطه جنسی بین افراد مجرد که در یک رابطه متعهدانه هستند، گاهی یا همیشه قابل قبول است. و حدود یک سوم (۳۵%) از کسانی که حداقل ماهانه به مراسم نیایش مذهبی می ­روند می ­گویند که رابطه جنسی غیرمعمول گاهی یا همیشه قابل قبول است، در مقایسه با سه چهارم (۷۵%) کسانی که کمتر در مراسم مذهبی شرکت می ­کنند.

علاوه بر این، ۱۲% از کسانی که حداقل ماهیانه در مراسم ­های مذهبی شرکت می­ کنند، معتقدند که رابطه جنسی در اولین قرارملاقات، همیشه یا گاهی قابل قبول است، در مقایسه ۳۸% کسانی که کمتر در مراسم شرکت می­ کنند، چنین اعتقادی دارند.

کسانی که در مراسم مذهبی شرکت می کنند کمتر با رابطه جنسی قبل از ازدواج موافق هستند

 

سن نیز ممکن است در دیدگاه­ آمریکایی ها در خصوص این مسائل نقش داشته باشد. جوانان معمولا بیشتر از افراد مسن آمریکایی، بدون مذهب شناخته می ­شوند و برای آن­ها تمامی روش ­های دوستیابی و قرار گذاشتن قابل قبول است.

مترجم: حامد حبیب‌زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.