خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

با جنایات داعش، آشوریان برای اولین‌بار از نینوا کوچ کردند

رهبر کلیسای شرق آشوری ایران:

اسقف اعظم مارنرسای بنیامین در نشست علمی و بین الادیانی با موضوع «محکومیت اهانت به مقدسات دینی و پیامبران بزرگ ادیان توحیدی» گفت: توهین و افترا نتیجه ای جز دعوای بشریت و ترور و شورش نخواهد داشت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اسقف اعظم مارنرسای بنیامین، رهبر کلیسای شرق آشوری ایران در نشست علمی و بین الادیانی با موضوع «محکومیت اهانت به مقدسات دینی و پیامبران بزرگ ادیان توحیدی» با اشاره به اینکه متاسفانه چندسالی است که برخی خدانشناسان و کم‌خردان تمایل دارند اهانت‌هایی به پیامبر دیگر ادیان روا دارند. این توهین و خشونت اگر توسط داعش باشد یا توسط فرانسوی‌ها، یا در یمن و … باشد از نظر تمام ادیان الهی محکوم است.

وی افزود: با مطالعه کتاب مقدس می‌بینیم که خشونت و گناه از جایی که شروع می‌شود که انسان، انسان دیگری را کشت و از آن موقع شاهد کشتار قتل در جهان هستیم. در قرن حاضر که زمان گفت‌وگو و فرهنگ است باز شاهد این خشونت‌‌ها هستیم آن هم توسط رهبر کشوری که خود را متمدن می‌نامد.

اسقف اعظم مارنرسای بنیامین با بیان اینکه یکی از خصایص انسان عقل و درایت است، بیان کرد: گفت‌و‌گو براساس عقل و حکمت و در کمال احترام باید صورت گیرد و این چنین تعامل جاری خواهد شد و شناخت از یکدیگر به دست می‌آید. در ایران ما پیروان ادیان مختلف به دلیل همین شناخت، ارتباط گرمی با یکدیگر داریم و در کمال محبت و مسالمت زندگی می‌کنیم.

پیشوای مذهبی کلیسای شرق آشوری با اشاره به اینکه انسان آزاد آفریده شده است اما آزاد مطلق نیست، تصریح کرد: انسان در پوشش محدود انسانیش و در حضور خداوند آزادی دارد. آیا ثمره و نتیجه این آزادی در غرب، توهین است؟ آن هم به پیامبران ادیان دیگر؟ مگر درجه دانش و علم شما همطراز با پیامبران است که به آن‌ها توهین می‌کنید؟ نمی‌دانید یک پیامبر دارای چه منزلت و مقامی میان پیروان ادیان خود است؟

وی افزود: با جنایت‌های داعش برای اولین‌بار، آشوریان از منازل خود در نینوا کوچ کردند، آیا این نتیجه آزادی است؟ افراطی‌گری در هر ادیانی محکوم است زیرا نتیجه آن توهین، قتل و در نهایت گناه است.

اسقف اعظم مارنرسای بنیامین گفت: آیا وظیفه ما این است که بدی را با بدی پاسخ دهیم؟ مثلاً در جواب توهین فرانسوی‌ها، ما هم در ایران به آنان توهین کنیم، آن‌جا سر معلمی بریده شد اینجا سر من را بِبُریم؟ به نظر من خیر. بعد از این اتفاق ما امروز قلباً و بدون هیچ اجباری اینجا حاضر شدیم تا این اقدام را محکوم کنیم. حتی چند روز پیش در کلیسای شرق نشستی با حضور اصحاب رسانه برگزار و نظرات خود را اعلام کردیم. بیانیه‌ای نیز با امضای اسقف‌ها اعلام و این اقدام را محکوم کردیم.

پیشوای مذهبی کلیسای شرق آشوری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: توهین به پیامبران چه برای پیامبر اسلام باشد چه ادیان دیگر، محکوم است. وظیفه ما احترام به یکدیگر است و در انجیل هم داریم که اگر احترام و تکریم می‌خواهید باید به دیگران احترام بگذارید.

در سینمای هالیوود بارها شاهد توهین به انبیا بوده ایم

در ادامه محمدعلی مومنی‌ها معاون بین‌الملل سازمان بسیج نیز گفت: متأسفانه در عصری زندگی می‌کنیم که همه دم از آزادی بیان و بشریت می‌زنند اما عده‌ای ضد دین به بهانه این آزادی‌ها، گستاخانه به مقدسات اسلامی توهین می‌کنند و برایشان اهمیتی ندارد که اذهان جامعه اسلامی مکدر می‌شود.

مومنی‌ها افزود: غرب نسبت به توهین به پیامبران اولوالعزم دیگر نیز کم نگذاشته است و در فیلم‌های مختلف هالیوودی بارها به حضرت عیسی (ع) و حضرت موسی (ع) توهین کردند و این اقدام حمایت نیز شد. این رفتارها درحالی است که در جوامع اسلامی فارغ از داعشی‌ها و تکفیری‌ها تاکنون هیچ توهینی به پیامبران و ادیان دیگر نشده است زیرا تمام پیامبران و ادیان الهی را محترم می‌دانند.

نشست علمی و بین الادیانی «محکومیت اهانت به مقدسات دینی و پیامبران بزرگ ادیان توحیدی» برگزار شدمعاون بین‌الملل سازمان بسیج افزود: در جمهوری اسلامی فضای مسالمت‌آمیز برای زندگی سایر ادیان و پیروان ادیان الهی برقرار است و من فارع‌التحصیل دانشگاهی هستم که برای وحدت اسلامی ایجاد شده است و افتخار می‌کنم که در کنار برادران اهل سنت خودم تحصیل کرده‌ام.

به گزارش فارس، حجت الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خاخام یونس حمامی لاله‌زار رهبر دینی کلیمیان کشور، موبد پدرام سروش‌پور عضو انجمن موبدان از هازمان زرتشتیان، همایون سامه‌یح نجف‌آ‌بادی نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس و مجید بذرافکم، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه از دیگر سخنرانان این نشست بودند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.