خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتشار راهنمای مسائل اسلام برای روزنامه‌نگاران انگلیسی

به منظور مبارزه با اسلام‌هراسی،‌ به ‌تازگی راهنمای جدیدی درباره مسائل اسلام و مسلمانان برای روزنامه‌نگارانی که به این مسائل اهتمام می‌ورزند در انگلیس منتشر شده است. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوزسازمان معیارهای روزنامه‌نگاری مستقل در انگلیس(IPSO) راهنمای جدیدی را درباره مسائل مربوط به دین اسلام برای روزنامه‌نگاران انگلیسی منتشر کرده است تا هنگام پوشش اخبار این مسائل را مد نظر داشته باشند و بدین ترتیب از میزان اسلام‌هراسی در این کشور کاسته شود.

این راهنما شامل پژوهش‌ها و اطلاعات اساسی درباره اسلام و مسلمانان در کشور انگلیس است که از سوی برخی سازمان‌های حقوقی، که از قربانیان اسلام‌هراسی حمایت می‌کنند، مورد استقبال قرار گرفته است.

«فیاض مغول»، مؤسس سازمان مذکور، انتشار این راهنما را که با مشورت تعدادی از سازمان‌های حقوق بشری و فعالان اجتماعی تهیه شده است، بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: باور دارم که دین و ایدئولوژی من باید قابل نقد باشد و از سوی نویسندگان مورد حمایت قرار گیرد.

«شارلوت دیوار»، مدیر اجرایی این سازمان، نیز اظهار کرد: راهنمای جدید مسائل اسلام و مسلمانان به سردبیران و روزنامه‌نگاران کمک می‌کند تا به دستورالعمل روزنامه‌نگاری در خصوص پوشش اینگونه اخبار پایبند باشند.

سازمان معیارهای روزنامه‌نگاری مستقل در انگلیس در گذشته نیز راهنماهایی را در خصوص مسائل مختلف جامعه از جمله پوشش اخبار متوفیان، تحقیقات قضایی، حوادث بزرگ و چگونگی استفاده از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود.

منبع: ایکنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.