خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ژاپن: وضعیت مسلمانان چین را زیرنظر داریم

ژاپن اعلام کرد: به دقت وضعیت مسلمانان در استان سین کیانگ چین را زیرنظر دارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز«کاتسونوبو کاتو» دبیر اول کابینه ژاپن گفت: توکیو به دقت وضعیت حقوق بشری که هم‌اکنون در استان مسلمان‌نشین سین کیانگ در جریان است، تحت نظر دارد.

کاتو افزود: ژاپن معتقد است که آزادی، احترام به ادیان و مذاهب و همچنین محترم شمردن حقوق اولیه انسان‌ها که از اصول اساسی در جامعه جهانی است باید در چین محترم شمرده شود؛ به همین خاطر توکیو به دقت وضعیت مسلمانان اویغور را تحت نظر دارد.

ژاپن در حالی به موضوع مسلمانان اویغور پرداخته که تاکنون با احتیاط بیشتری در مورد مسائل حساسیت‌زا در چین موضع‌گیری می‌کرد.

به گزارش شفقنا، سازمان ملل و بسیاری از گروه‌های حقوق بشری، چین را به زندانی کردن و بیگاری کشیدن از بیش از یک میلیون مسلمان اویغور متهم می‌کنند؛ اتهامی که چین بارها آن را رد کرده و می‌گوید این افراد را به خاطر بازآموزی عقیدتی و سیاسی نگه داشته که از تروریست شدن آنها جلوگیری کند.

آمریکا و برخی کشورهای غربی موضع سرسختانه‌ای علیه وضعیت حقوق بشری در چین اتخاذ کرده و همین اواخر آمریکا همه تولیدات کارخانه‌های بیگاری در استان مسلمان‌نشین سین کیانگ را ممنوع کرده است. چین دهه‌ها است فشار بی‌امانی به اقلیت مسلمان خود در جنوب و غرب این کشور وارد می‌کند به طوریکه تنها در یک دهه گذشته ۸۵۰۰ مسجد آنان را تخریب کرده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.