خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۱۵ مارس «روز جهانی مقابله با اسلام‌هراسی» تعیین می‌شود

سازمان همکاری اسلامی تصمیم گرفته است روز ۱۵ مارس که سالگرد حمله تروریستی به مساجد کریست‌چرچ در نیوزیلند است، را به‌عنوان «روز جهانی مقابله با اسلام‌هراسی» تعیین کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سازمان همکاری اسلامی تصمیم گرفته است روز ۱۵ مارس (۲۵ اسفند ماه) که سالگرد حمله تروریستی به مساجد کریست‌چرچ در نیوزیلند است، را به‌عنوان «روز جهانی مقابله با اسلام‌هراسی» تعیین کند.

شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی قطعنامه‌ای را در این زمینه منتشر کرد.

این قطعنامه که به اتفاق آرا تصویب شد، ابراز نگرانی می‌کند که «اسلام‌هراسی» به‌عنوان نوعی نژادپرستی و تبعیض مذهبی در حال افزایش است.

در بیانیه منتشرشده در این زمینه آمده است: قطعنامه صادرشده از سوی سازمان همکاری اسلامی همچنین نگرانی خود را از حوادث اخیر هتک حرمت قرآن کریم و چاپ مجدد کاریکاتورهایی علیه پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم که به احساسات بیش از ۱٫۸ میلیارد مسلمان در سراسر جهان آسیب زده است، ابراز می‌دارد.

بر اساس این قطعنامه ۱۵ مارس هر سال به‌عنوان «روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی» شناخته می‌شود.

«شاه محمود قریشی»، وزیر امور خارجه پاکستان که کشورش پیشنهاددهندۀ صدور این قطعنامه بود، در این‌باره گفت: تصویب این قطعنامه بازتاب احساسات میلیاردها مسلمان است که به ادیان دیگر احترام می‌گذارند و انتظار احترام مشابه به اسلام و پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم را دارند.

منبع: شبستان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.