خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نقش اساسی امارات و عربستان در معامله قرن

به گزارش ادیان نیوز به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در جریان سی و چهارمین مراسم سالانه جمعیت پیشاهنگان امام مهدی (عج) گفت: حملات تروریستی در سریلانکا را محکوم می‌کنیم و همصدا با دیگران که این اقدام تروریستی متوحشانه را محکوم کردند ما هم این کشتار هولناک را محکوم می‌کنیم. گفتگو درباره سریلانکا را به روزهای آتی موکول می‌کنیم زیرا هنوز عامل این حمله مشخص نشده است.

وی افزود: ما خواستار مقابله فراگیر با تروریسم هستیم. تروریسم لبخند را از چهره کسانی که عید را جشن می‌گیرند خواه در سریلانکا یا آنچه همه روزه در یمن و فلسطین رخ می‌دهد، می‌گیرد؛ اما اعیاد باید باقی بماند مام به مسلمانان و مسیحیان این اعیاد را تبریک می‌گوئیم.

نصرالله بیان کرد: در ادیان آسمانی درباره احوال و اوضاع بشری در آخرالزمان ایده‌ای وجود دارد که از ارث رسیدن زمین به صالحان و برچایی عدل الهی سخن می‌گوید. آنچه از مسلمات در همه ادیان است خالی شدن زمین از ظلم و برپایی عدل الهی است. مسیحیان منتظر بازگشت حضرت مسیح (ع) هستند و مسلمانان نیز با آنها متفق القول هستند اما به ظور مردی مصلح از ذریه ییامبر اسلام یعنی امام مهدی (عج) ایمان دارند. تحول نزد مسلمانان در آینده بشری به دست حضرت مسیح (ع) و به دست نوه رسول گرامی اسلام رخ می‌دهد.

دبیر کل حزب الله اعلام کرد: ما امروز به امید و عدم تسلیم شدن نیاز داریم زیرا نبرد کنونی بر اساس امید و عدم یاس استوار است. ملت فلسطین اگر امروز احساس ناامیدی کند معامله قرن محقق خواهد شد اما اگر امید نزد این ملت وجود داشته باشد معامله قرن ساقط خواهد شد. کسانی که در لبنان با گزینه مقاومت مخالفند مشکل آنها در یاس است و نقطه قوت کسانی که در مسیر مقاومت حرکت کردند در امید است. ما به امید نیاز داریم و وظیفه جمعیت امام مهدی (عج) تربیت نسل امیدوار و ایجاد امید و توکل بر خداست و اینکه توان مقابله با همه چالشها و خطرات وجود داشته باشد. گزارشی از جمعیت امام مهدی (عج) دریافت کردم و الحمدالله با تمام دشواری‌ها در حال پیشرفت است. اگر ملت لبنان دچار یاس از مقاومت می‌شد، ترامپ لبنان را به اسرائیل می‌داد.

وی تاکید کرد: تحریم‌ها تا زمانی که اقدام داوطلبانه از سوی جمعیت امام مهدی (عج) وجود دارد، بر ما تأثیری ندارد. باید هماهنگی میان جمعیت‌های پیشاهنگ در لبنان به دور از حساسیت‌های سیاسی وجود داشته باشد. در لبنان اجماع برای حل بحران مالی وجود دارد و اینکه راه حلی ایجاد شود تا به مرحله ورشکستگی و فروپاشی اقتصادی نرسیم. راه حل نیازمند همکاری جمعی است. راه حل آسان نیست و به تصمیمات شجاعانه و جدیت و مسئولیت پذیری نیاز دارد. همه باید روحیه مسئولیت پذیری داشته باشیم از همین رو اگر هر طرفی بخواهد منافع خاص خود را در نظر بگیرد پیشرفتی حاصل نخواهد شد. باید همه توجه داشته باشند که مشکل مربوط به همه است و باید با حکمت و شجاعت عمل شود از همین رو پیشنهادات نباید به سرعت رد یا پذیرفته شود. حزب الله از مسئولیت فرار نمی‌کند و در کنار گروههای سیاسی به مسئولیت خود عمل می‌کند. ما بخشی از دولت و ملت هستیم که به مسئولیت با شجاعت و حکمت و مسئولیت عمل می‌کنیم. اما ما اصول خود را داریم و اجازه تعدی به گروههای کم درآمد و فقیر و وضع مالیات بر آنها را نمی‌دهیم. ما اهل اعتماد و امید هستیم و امکان مشکل و عبور از این بحران وجود دارد.

نصرالله بیان کرد: درباره جنگ با اسرائیل معمولاً ما به مقالات در روزنامه‌ها واکنشی نشان نمی‌دهیم اما امروز باید به آنچه در یک روزنامه کویتی منتشر شده است واکنش نشان دهم. آنچه منتشر شده کاملاً اشتباه و در زمان بدی است. من در هیچ جلسه‌ای از جلسات حرفی درباره اینکه جنگ اسرائیل با لبنان در تابستان است نزده ام و در هیچ جلسه‌ای نگفته ام که اگر جنگی رخ دهد من در بین شما نیستم. من غیب گو نیستم. همه چیز در دست خداست و من ابداً نگفته ام که در هر جنگ آتی کشته می شویم. من نگفته ام که فرماندهان رده اول و دوم کشته می‌شوند و این موضوعی خیالی و بی اساس است که منتشر شده است. مقاومت بدترین احتمالات را در نظر می‌گیرد اما ما وارد تحلیل سیاسی نمی شویم. ما به طور قطع چیزی را اعلام نمی‌کنیم. ما همواره احتمالات را در نظر می‌گیریم و همیشه باید برای هر جنگی آماده باشیم زیرا اسرائیل دشمن مکار و طماعی است. شخصاً جنگ اسرائیل علیه لبنان را به علت عدم آمادگی جبهه داخلی اش بعید می دانم. جنگ احتمالی اسرائیل نیاز به عملیات زمینی برای تحقق اهداف این جنگ دارد که نظامیان اسرائیلی آماده آن نیستند. هر آنچه صهیونیست‌ها درباره توان مقابله با موشک‌ها اعلام می‌کنند نادرست است و اقدامات آنها قادر به واکنش به موشک‌ها نیست. زمانی که در آن نیروی هوایی جنگ را ختم می‌کرد گذشته است. اسرائیل از اینکه برای رقم زدن سرنوشت جنگ به نیروی زمینی خود روی آورد مضطرب و پریشان است زیرا نیروی زمینی اسرائیل آماده نیستند. حتی برخی مواضع اسرائیلی‌ها این است که تا زمانی که دولت آمریکا به ریاست ترامپ برای گرسنه نگه داشتن حزب الله با ما (یعنی صهیونیست‌ها) است برای چه باید به جنگ روی آوریم.انتشار این مقاله در بد زمانی است که ما در ماه آوریل و در آستانه فصل تابستان هستیم و این برای کشور بد است و من از حمله هماهنگ شده هشدار می‌دهم و اوضاع همواره نیاز به دقت دارد و باید با دقت کافی به آنها که همواره سو ظن دارند نگریسته شود.

وی افزود: چندی قبل شبکه العربیه از درگیری میان نیروهای روسی و ایرانی و ورود حزب الله به این درگیری خبر داد و همه اینها کذب و بی اساس است و همکاری همانند سابق میان متحدان در سوریه وجود دارد و برقرار است. برخی اختلاف دیدگاه‌های سیاسی وجود دارد و شبکه العربیه آنچه خود دوست دارد می‌گوید و آنچه صاحبان این شبکه امید به آن دارند. چندی قبل از تحریم علیه متحدان حزب الله گفته شد و این را سیاستمداران و رسانه‌هایی که به آن امید دارند اعلام کردند از همین رو باید درباره آنچه منتشر می‌شود باید برحذر بود. خواهش می‌کنم که درباره هر آنچه در رسانه‌های به ویژه رسانه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس نوشته می‌شود دقت و بررسی شود.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: امید اسرائیل در حال حاضر حضور ترامپ و پمپئو با تحت فشار قرار دادن حزب الله از طریق تحریم هاست.

نصرالله تاکید کرد: پمپئو اندکی قبل از عدم تمدید معافیت‌های داده شده به خریداران نفت ایران از تحریم‌های آمریکا سخن گفت و تاکید کرد که واشنگتن هر که به آن پایبند نباشد را مورد مجازات قرار خواهد داد. مشکل این است که قیمت‌ها در صورت توقف عرضه نفت ایران بالا خواهد رفت و این یکی از چالشهای این تصمیم آمریکاست اما پمپئو از وعده‌های سعودی و امارات برای جبران کمبود سخن گفت. ما در برابر استکبار، طغیان و دشمنی آمریکایی بر کشور بزرگ و مهم یعنی ایران و بلکه تعدی به کل دنیا قرار داریم. این سازمان ملل را هدف قرار می‌دهد. ترامپ خواستار مجارات ایران، ونزوئلا و سوریه است و هر آنچه که از نظر نظامی در آن شکست خوردند به دنبال رسیدن به آن از طریق تحریم‌ها هستند. جامعه بین الملی و قانون بین الملل کجاست؟ امروز در سایه دولت آمریکا ما در برابر قانون جنگل قرار داریم.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: آمریکا حامی تروریسم است و هزاران نفر را می‌کشد مدعی مبارزه با تروریسم می‌شود و قدس و جولان را به اسرائیل می‌دهد. کشورهایی که در برابر اقدامات آمریکا سکوت اختیار می‌کنند مفهومش گشودن درب‌ها در برابر آن است. ملت‌های دنیا مخالف سیاست‌های آمریکا ضد ایران و دیگران هستند و باید به مقابله با تصمیمات آمریکا برخیزند.

وی افزود: درباره موضع عربستان و امارات این شرم آور نیست؟ آمریکا به اماراتی و سعودی اهمیتی نمی‌دهد و فقط منافعش برایش مهم است. هدف محاصره همسایگان عربستان و امارات است. ماهیت این دو کشور برای جهان عرب و اسلام باید آشکار شود ماهیت موضع آنها در سودان، لیبی، یمن، الجزایر و بحرین باید روشن شود. عربستان و امارات با جهان عرب و اسلام و منطقه ما چه می‌کنند؟ پمپئو با اعلام اینکه عربستان و امارات برای کمبود نیاز بازار نفت توافق کرده اند آنها را رسوا کرد این اقدام سعودی‌ها و اماراتی‌ها به نفع کیست؟ گروههای تروریستی تفکرشان از تفکر مؤسس دینی سعودی است و با همان افکار برای کشتار ملت‌های منطقه آمده اند. سعودی‌ها و اماراتی‌ها دست به تجاوز و دخالت در امور یمن و بحرین و همه کشورهای عربی می‌زنند.

نصرالله تاکید کرد: طرفی وجود دارد که در راستای جنگ دینی اسلامی-مسیحی به نفع آمریکا و اسرائیل حرکت می‌کند. عربستان و امارات نقش اساسی در معامله قرن دارند. ما به تاریخ و ملت‌های این امت و منطقه وابسته هستیم و در طی این سالیان ملت‌های ما همه مستبدان و متجاوزان را شکست داده اند و ما امروز به ملت‌های خود تکیه می‌کنیم و به هوشیاری و اخلاص و صبر و آمادگی آنها برای جانفشانی تا متجاوز و الت دست مستکبرین مشخص شود. ما به راه و مقاومتمان و پیروزی سازیمان ادامه می‌دهیم و انشاالله پیروزیم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.