خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتقاد رئیس شورای مرکزی مسلمانان از مقامات وزارت دفاع آلمان

به گزارش ادیان نیوز؛ پس از آنکه مسئولان دولت فدرال با حضور روحانی یهودی در ارتش آلمان موافقت کردند؛ رئیس شورای مرکزی مسلمانان نیز خواستار حضور روحانی مسلمان در ارتش شد. آیمان مازیک روز دوشنبه در شهر کلن گفت:«هزاران سرباز مسلمان هر روز از کشور ما دفاع می‌کنند، آنها نیاز به یک روحانی مسلمان دارند و ما باید برای خواسته آنها یک راه‌حل پیدا کنیم.» هم‌زمان، وی از ابتکار وزارت دفاع فدرال برای استفاده از روحانیون یهودی برای مراقبت معنوی از ۳۰۰ سرباز یهودی استقبال کرد.

اورسولا فون در لین، وزیر دفاع در دولت فدرال آلمان هفته گذشته اعلام کرد که در آینده علاوه بر کشیشان مسیحی، روحانیون یهودی نیز در ارتش آلمان حضور خواهند داشت. در این راستا باید یک معاهده میان دولت فدرال و شورای مرکزی یهودیان در آلمان به امضا برسد. روحانیون ادیان مختلف، مسئول امور دینی و معنوی سربازان و برگزارکننده مراسم مذهبی برای آنها هستند و در ماموریت‌های خارجی نیز سربازان را همراهی می‌کنند.

مازیک با انتقاد از تاخیر در انتخاب روحانی مسلمان برای ارتش گفت:« ۱۰ سال است که درباره انتخاب روحانی مسلمان برای ارتش آلمان صحبت می‌کنیم و متاسفانه هنوز هیچ راه‌حلی برای این مسئله پیدا نشده است.» او از دولت فدرال آلمان خواست که بیش از این سربازان مسلمانان را منتظر نگه ندارد. به گفته او، شورای مرکزی مسلمان آماده است که وظایف خود را در این راستا انجام دهد.

به نظر می‌رسد که انتخاب روحانی مسلمان برای کار در ارتش آلمان کمی پیچیده است. چرا که اکثر انجمن‌های مسلمان از نظر قانون عمومی، مانند کلیساهای مسیحی و سازمان‌های یهودی به عنوان انجمن مذهبی پذیرفته نشده‌اند. همچنین به گفته وزارت دفاع فدرال، مسلمانان مانند مسیحیان و یهودیان، سازمان مرکزی و مورد قبول همه انجمن‌های اسلامی ندارند و به همین دلیل مذاکره و توافق با نمایندگان مسلمان کار بسیار مشکلی است. در این شرایط، وزارت دفاع باید ابتدا با تک‌تک نمایندگان انجمن‌های اسلامی در این باره مذاکره کند و سپس از میان روحانیون معرفی شده توسط انجمن‌ها، با تعدادی محدود به توافق برسد.

به گفته مقامات وزارت دفاع، تعداد سربازان یهودی در ارتش آلمان ۳۰۰ نفر برآورد شده است، این در حالی است که تعداد سربازان مسلمان در حدود ۳ هزار نفر تخمین زده می‌شود. این آمارها دقیق نیستند. چرا که اعلام وابستگی مذهبی در ارتش آلمان، اجباری نیست و به صورت داوطلبانه انجام می‌شود. بر همین اساس، شمار سربازان پروتستان حدود ۵۳ هزار نفر و کاتولیک‌ها حدود ۴۱ هزار نفر برآورد شده  است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.