خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مجوز دادگاه عالی آمریکا برای شکایت چهار مسلمان از اف بی آی

دادگاه عالی آمریکا اعلام کرد چهار مسلمان این کشور که از سوی اف بی آی به ناحق در فهرست ممنوعیت پرواز قرار گرفتند می‌توانند شکایت و درخواست غرامت کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)،، دادگاه عالی آمریکا در حکمی اعلام کرد که سه فرد مسلمان که در فهرست پرواز ممنوع قرار گرفته بودند می‌توانند به خاطر نقض حق آزادی عمل دینی خود از ماموران اف بی آی شکایت کنند.

محمد تنویر در سال ۲۰۱۳ شکایتی را علیه اف بی آی تنظیم کرده بود و بعدها سه مسلمان دیگر نیز به این پرونده اضافه شدند. اف بی آی از این افراد خواسته بود با شرکت در جلسات و مساجد از جوامع خود جاسوسی کنند. اما آنها که از این درخواست سرباز زده بودند بعدا دریافتند که اف بی آی نام آنها را در فهرست ممنوعیت پرواز قرار داده است.

اف بی آی به آنها گفته بود در صورت همکاری اسم آنها از این فهرست خارج خواهد شد. برخی از این افراد به خاطر ممنوعیت پرواز، سال‌ها نتوانسته بودند افراد خانواده خود در کشورهای دیگر را ببینند.

دادگاه عالی اعلام کرد این افراد به خاطر زیان مالی و عاطفی که طی این سال‌ها دیده‌اند می‌توانند از اف بی آی شکایت و درخواست غرامت کنند.

منبع: ایکنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.