خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گروگان‌های بوکوحرام آزاد شدند

بیش از ۳۰۰ پسر نوجوان که هفته گذشته در حمله بوکوحرام به مدرسه‌ای در نیجریه ربوده شده بودند، پای برهنه و خسته به ایالت کاتیسنا برگشتند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روز گذشته (جمعه ۱۸ دسامبر/ ۲۸ آذر) تصاویری از بازگشت این نوجوانان منتشر شد. برخی از آن‌ها هنوز یونیفورم مدرسه را به تن داشتند و برخی روی شانه پتویی انداخته بودند. این دانش‌آموزان پابرهنه و خسته اما سالم و تندرست بودند.

جمعه هفته گذشته گروهی از مردان مسلح موتورسوار به مدرسه علوم دولتی در کانکارا واقع در ایالت کاتیسنا در شمال نیجریه حمله کردند و ده‌ها دانش‌آموز را به اسارت گرفتند و با خود به جنگل‌های روگو بردند. تعداد این دانش‌آموزان ۳۵۰ نفر تخمین زده شده بود. هنوز معلوم نیست که آیا همه دانش‌آموزان آزاد شده‌اند.

هیچ‌یک از دانش‌آموزان ربوده شده بعد از آزادی حاضر به صحبت با خبرنگاران نبودند. این گمان به وجود آمده است که آن‌ها از نظر روحی آسیب دیده و ترسیده‌اند. بوکوحرام مسئولیت این آدم‌ربایی را به عهده گرفته است.

در روزهای گذشته صدها تن از شهروندان معترض در خیابان‌های شهر کاتسینا دست به راهپیمایی اعتراضی زدند. در شبکه‌های اجتماعی هم شهروندان در کارزاری خواهان بازگرداندن فرزندانشان به خانه شده بودند.

هنوز جزئیات عملیات آزادسازی دانش‌آموزان افشا نشده است. مقام‌های دولتی در این‌باره سکوت کرده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل تنها در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۱۰۰ نفر از ساکنان شمال غربی نیجریه جان خود را در درگیری‌ها با بوکوحرام از دست داده‌اند.

بوکوحرام به عنوان شاخه‌ای از گروه داعش در این مناطق و در غرب آفریقا فعال است.

منبع گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.