خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری کنگره بین المللی اقتصاد اسلامی

دی ماه امسال؛

کنگره بین المللی اقتصاد اسلامی از سوی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) باهمکاری گروه پیشگامان دنیای مالی برگزار می شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دانشکده‌ی معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) قصد دارد به منظور ایجاد زمینه ای برای بیان و تبین مسایل مختلف در زمینه اقتصاد اسلامی و بحث بررسی پیرامون هستی و چیستی اقتصاد اسلامی توسط اساتید گرانقدر اولین کنگره‌ی بین المللی اقتصاد اسلامی، با حضور اساتید سرشناس و صاحب‌نظر داخلی و خارجی در مورخه اول و دوم دی‌ماه به صورت مجازی برگزار کند.

اقتصاد اسلامی جزء جداناپذیر از نظام اسلامی است و از جمله مسائلی است که نظریات متنوع و عدیده‌ای در آن مطرح است.با توجه به گسترش مباحث مالی اسلامی در سطح جهان و ایران بعنوان یک ابزار نوظهور ، لزوم بررسی آن و به طور خاص در اقتصاد اسلامی، از تمامی جهات حائز اهمیت است؛لذا ما با در نظر گرفتن این مهم، قصد داریم تا با طرح مسئله و همچنین ارائه راهکارهایی از جوانب مختلف، مسئله اقتصاد اسلامی را از زوایای مختلف مورد بررسی و کنکاش قراردهیم.

کنگره اقتصاد اسلامی به جهت بررسی عوامل وجودی و چیستی آن از طریق متون دینی و روایی و با هدف طرح مسائل مختلف در این زمینه و ارائه راهکارهای نوین و عملی برای پیاده سازی در فضای کنونی اقتصاد طراحی شده است.

این کنگره با حضور اساتید خارجی نظیر دکتر محد کبیر حسن از دانشگاه نیواورلئان دکتر مهمت اسوتای از دانشگاه دورهام دکتر عظمی عمر دکتر سیدعبدالحمید الجنید دکتر عایشه مونیزا از دانشگاه اینسیف و دکتر وان کمال موجانی از دانشگاه ملی مالزی برگزار گردد. همچنین اساتید داخلی نظیر دکتر غلامرضا مصباحی مقدم از دانشگاه امام صادق (ع) دکتر ایرج توتونچیان از دانشگاه الزاهرا دکتر سید کاظم صدر از دانشگاه شهید بهشتی دکتر سیدمحمد رضا سید نورانی از دانشگاه علامه طباطبایی دکتر حسین عیوضلو از دانشگاه امام صادق (ع) دکتر مرتضی عزتی از دانشگاه تربیت مدرس دکتر محمد واعظ برازانیاز دانشگاه اصفهان و دکتر محمدعلی متفکر آزاد از دانشگاه تبریز در این کنگره شرف حضور می یابند.

اهداف کنگره:
ارائه تعریفی جامع از اقتصاد اسلامی باهدف شناسایی ابعاد مختلف آن
بررسی ضرورت وجود اقتصاد‌ اسلامی و تأثیر آن بر سایر مؤلفه‌ها
فرصت ها و چالش های اقتصاد اسلامی
بررسی مقایسه­ای اقتصاداسلامی با هدف بازشناسی سایرمکاتب اقتصادی

محورهای کنگره:
تاریخ شکل گیری اقتصاد اسلامی
نقش علوم اسلامی در ایجاد اقتصاد اسلامی
اقتصاد اسلامی ،علم یا مکتب
اقتصاد اسلامی و رابطه آن با اقتصاد متعارف
روش شناسی اقتصاد اسلامی
فلسفه اقتصاد اسلامی
نگرش های مختلف به وجود اقتصاد اسلامی
ماهیت اقتصاد اسلامی
اقتصاد اسلامی در تقابل یا همراه با اقتصاد متعارف
آینده اقتصاد اسلامی
تحولات نظریات اقتصاد اسلامی
اقتصاد اسلامی در جهان و کشورهای اسلامی
اقتصاد اسلامی و واقعیت های اقتصادی

ارائه دهندگان:

 

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.