خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری جشن میلاد امام زمان(عج) در چین

به گزارش ادیان نیوز؛ با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین و مجمع دانشجویان پکن، مراسم جشن نیمه شعبان همزمان با ولادت حضرت امام عصر(عج) با حضور جمعی از ایرانیان مقیم چین و دوستداران این حضرت در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد.

امیر حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، محمد کشاورززاده، سفیر ایران در چین، دانشجویان، تجار، دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت و خانواده‌های آنها در این مراسم حضور داشتند.

وفایی، رایزن فرهنگی ایران در چین در این مراسم از پیامبران به عنوان رهبران آسمانی یاد کرد که برای هدایت بشر برگزیده شده‌اند.

وی همچنین، گفت: در تکامل انسان و عالم هستی، خداوند پیامبران و سپس ائمه عصمت و طهارت به عنوان حجت خدا روی زمین و دیگر اولیای خودش را مقرر کرد که به تعامل و ترقی انسان کمک کنند.

وفایی تصریح کرد: اعتقاد به مهدویت و منجی آخر زمان در تمام ادیان الهی بی هیچ شبه‌ای وارد شده است و دلیل آن این است که آدمی به امید و رجا زنده است؛ بنابراین مسیحیان و یهودیان نیز همانند مسلمانان به منجی آخر زمان اعتقاد راسخ کردند.

وی افزود: اعتقاد به مهدویت یکی از اصول اساسی عدالت گستری و خیزش علیه ظلم، ستم، استکبار و ناتوحیدی است و حکومت غیر توحیدی جز ظلم، ستم، فجر و فسوق چیز دیگری نیست.

وفایی از عید نیمه شعبان به عنوان سرآمدترین اعیاد نام برد و گفت: برکات معنوی این عید هموار بر ایران اسلامی ساری و جاری بوده است به طوری که در هفت سال دفاع مقدس با نام حضرت مهدی(عج)، شاهکارهای عظیمی آفریده شد.

تجلیل از «عباس علیخانی»، از جانبازان هفت سال دفاع مقدس، اجرای برنامه‌ها و مسابقه‌های فرهنگی با مشارکت ایرانیان مقیم چین از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.