خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کرونا، آیین کریسمس را در آذربایجان‌غربی مجازی کرد

رییس انجمن آشوریان ارومیه گفت: به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ و در راستای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، عید کریسمس امسال در آذربایجان‌غربی، متفاوت‌تر ار سال‌های قبل و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، استانلی سیمونز، رییس انجمن آشوریان ارومیه در گفت و گویی اظهار کرد: کرونا، امسال اجازه برگزاری کریسمس به شکل سال های گذشته را نداد و تنها کشیش‌ها در کلیساها مراسم ‌عشای ربانی،  ‌نماز و دعا را اجرا خواهند کرد.

وی ادامه داد: این مراسم به صورت زنده از فضای مجازی برای هموطنان مسیحی پخش خواهد شد.

رییس انجمن آشوریان ارومیه اضافه کرد: حتی تجمع نظیر سال‌های گذشته که به منطور دید و ‌بازدید شخصیت ها و روحانیان در کلیسا تشکیل می‌شد،  به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا  امسال برگزار نخواهد شد.

وی بیان کرد: دید و بازدیدهای امسال بیشتر به صورت تلفنی و در فضای مجازی خواهد بود که امیدواریم این امر در کاهش شیوع کرونا موثر باشد.

سیمونز  در مورد خریدهای مربوط به کریسمس نیز گفت: در سال های گذشته بازار و ‌نمایشگاه کریسمس دایر می‌شد و بانوان مسیحی در منزل اقدام به پخت انواع شیرینی کرده و ‌در نمایشگاه به فروش می رساندند،  ‌ولی امسال کرونا ‌این بازار را هم تعطیل کرده است.

جشن های میلاد حضرت عیسی (ع) و سال نو میلادی از ۲۵ دسامبر یا چهارم دی آغاز و تا هفتم ‌ژانویه ۱۷ دی ماه ادامه دارد؛ البته امسال، روز کریسمس و سالروز میلاد مسیح (ع)، پنجم دی خواهد بود.

آشوریان چهارم‌دی ماه را به عنوان سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) و ارامنه نیز ۱۶ دی ماه را به عنوان جشن میلاد برگزار می‌کنند.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.