خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افتتاح مجتمع مسجد و کلیسا با یادبود قرآن و انجیل در چچن + عکس

نخستین مجتمع عبادی متشکل از مسجد و کلیسا با حضور مقامات روسی و چچنی در گروزنی، پایتخت چچن افتتاح شد. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این مجتمع با حضور ویکتور زولوتوف، رئیس گارد ملی روسیه و رمضان قدیراف، رئیس‌جمهور چچن در قلمرو تیپ عملیاتی ۴۶ روسیه در گروزنی افتتاح شد.

این مجتمع عبادی متشکل از یک کلیسا است که امیر «دانیال» (از امیران روسیه در مسکو) نامیده شده و مسجد نیز «موولید وسایتوف»(از قهرمانان اتحاد جماهیر شوروی) نام گرفته است.

در بخش مرکزی مجتمع نیز نشان یادبودی قرار گرفته که بر آن آیاتی از قرآن و انجیل حک شده است.

ویکتور زولوتف طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: روسیه سرزمینی است که از ارزش‌های سنتی حمایت کرده و مؤسسات دینی نیز از حمایت اطمینان بخش این کشور برخوردارند.

رئیس گارد ملی روسیه افزود: افتتاح نخستین مجتمع عبادی نماد تعامل میان اعتقادات دینی و جهانی است و این تعامل در گذشته و حال حاضر روسیه نیز وجود داشته و تعاملی جدایی ناشدنی است.

رمضان قدیراف نیز اظهار کرد: افتتاح این مجتمع وحدت دو دین اسلام و مسیحیت و همبستگی ملت‌های روسیه با ملیت‌های متعدد را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهور چچن با اشاره به اهمیت تاریخی ساخت نخستین مجتمع عبادی در چچن با هدف اتحاد کلیسای ارتدکس و مسجد تصریح کرد: اسلام و مسیحیت به عشق و احترام دعوت می‌کنند و هیچ کس نمی‌تواند در میان ما حس تنفر ایجاد کند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.