خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حضرت عیسی پل ارتباط بین ادیان است

دانشمند علوم اسلامی:

یک دانشمند علوم اسلامی، حضرت عیسی را “پلی” میان اسلام و مسیحیت خوانده و به مجتمع اینترنتی کلیسایی «domradio.de» گفته است: «او همچنانی که یک شخصیت در دین مسیح است، در اسلام نیز جایگاه ولایی دارد.»

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مهند خورشید، دانشمند علوم اسلامی تأکید کرده گفته است؛ این را کمتر کسی می داند که: «عیسی مسیح، در قرآن بیشتر قدرانی شده است و نسبت به خود حضرت محمد(ص) بیشتر از او یاد شده است.»

او در ادامه گفته است که در قرآن از عیسی(ع) به عنوان کلام خدا و روح خدا یاد شده است و معجزات او نیز در قرآن شرح داده شده است.

خورشید گفته است که “به همین دلیل است که فکر می کنم، مسلمانان نیز باید عید کریسمس مسیحیت را گرامی بدارند. اگر بگویم که کریسمس رابه یکدیگر تبریکی می دهند و یا حتی کریسمس را جشن می گیرند، به این معنی نیست که مسلمانان مسیحی شده اند، بلکه این کار گرامی داشت از حضرت عیسی است”.

خورشید در پاسخ به این سوال که آیا می توان برای او به عنوان یک مسلمان  “کریسمس” مبارکباد، ‌گفت: من فکر می کنم می توان و باید تبریکی داد. زیرا مسلمانان به عیسی و میلاد او اعتقاد دارند. در سوره نوزدهم قرآن، که اتفاقاً به نام ماریا است، تولد عیسی با جزئیاتش توضیح داده شده است. بسیار شبیه به آنچه در کتاب مقدس مسیحیان نیز ارائه شده است. این بدان معنی است که حضرت عیسی(ع) برای مسلمانان مطرح است.

فراتر از تفسیر الهیات، حضرت عیسی در “زندگی روزمره” یک هویت اجتماعی است. این دانشمند علوم اسلامی می گوید: خصوصاً در وضعیت مهاجرت متوجه می شویم که برخی با هدف در انزوا قرار گرفتن و محروم شدن از جامعه بحث و گفتگو های را راه اندازی می کنند و این سوال را مطرح می کنند که آیا من می توانم کریسمس را به همسایه مسیحی خود تبریک بگویم یا خیر؟

منبع دویچه وله
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.