خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسجد بزرگ پاریس از شورای ملی امامان مساجد فرانسه خارج می‌شود

رئیس مسجد بزرگ پاریس خبر داد که از برنامه شورای ملی امامان مساجد فرانسه خارج می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شمس الدین حافظ، رئیس مسجد بزرگ پاریس در خصوص چرایی اتخاذ این تصمیم، از نفوذ جریانی اسلام گرا تندرو در شورای ملی مسلمانان فرانسه سخن گفت و اعلام کرد که این تصمیم غیرقابل برگشت است.

رئیس مسجد بزرگ پاریس در ادامه گفت: «دیگر در جلسات شورای ملی امامان مساجد فرانسه شرکت نکرده و همه روابطم را با آن‌ها قطع می‌کنم زیرا به اعتقاد من شورایی که قرار بوده صلاحیت امامان مساجد فرانسه را بررسی کند تحت تأثیر اسلام‌گرایان افراطی قرار دارد.»

طرح شورای ملی امامان مساجد فرانسه پیشنهاد کاخ ریاست جمهوری فرانسه برای مبارزه با تجزیه طلبی مبتنی بر اسلام گرایی بود. بر اساس این طرح، مسئولیت آموزش امامان مساجد در فرانسه به شورای ملی امامان مساجد فرانسه داده شده است.

امانوئل ماکرون در سخنانی که در شهر مورو بیان کرد از لزوم تشکیل شورای ملی امامان مساجد فرانسه که بارها در مورد آن صحبت اما عملی نشده بود سخن گفت.

برخی تحلیل گران معتقد هستند که فشار برای مهار اسلام در فرانسه بعد از قتل ساموئل پاتی، معلم فرانسوی که کاریکاتورهای پیامبر اسلام را در کلاس درس نشان داده بود و همچنین حمله به افراد حاضر در یک کلیسا در شهر نیس بیشتر شده است.

هدف برنامه آقای ماکرون که به شورای ملی مسلمانان فرانسه به عنوان تنها نهاد اسلامی طرف همکاری با قوای دولتی سپرده شده، سازماندهی امور امامان مساجد فرانسه است. بر اساس این طرح، شورای ملی امامان مساجد باید صلاحیت امامان مساجد را تأیید کند.

شورای ملی مسلمانان فرانسه باید تا اوائل دسامبر در خصوص منشور و تربیت نیرو بر اساس قوانین و ارزش‌های جمهوری به نتیجه می‌رسیدند.

منبع یورونیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.