خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیا هود مخفی برای آشپزخانه مناسب است؟

یکی از قسمتهای مهم خانه که باید به آن توجه زیادی کرد آشپزخانه است. پخت غذا و سلامت اعضای خانواده در گرو داشتن آشپزخانه ای سالم با لوازم خوب است.

ردنا (ادیان نیوز) – هنگام آشپزی و پخت غذاهای متعدد ممکن است بوی روغن،‌رطوبت و دود ناشی از سرخ کردن و پختن غذا فضای نامطبوعی را در آشپزخانه ایجاد نماید

داشتن سیستم تهویه مناسب برای رفع این موارد اهمیت زیادی دارد. هود آشپزخانه می تواند اثرات چربی و بوی نامطبوع غذا را خنثی نماید و باعث ایجاد حس آرامش و فضایی سالم و معطر در خانه شود.

انتخاب یک هود خوب امری ضروری است و برای خرید آن لازم است به موارد بسیاری دقت نمود. با توجه به طراحی و دکوراسیون آشپزخانه و نحوه پخت و پز غذا توسط شما، باید هود مناسب را انتخاب کنید تا بیشترین بازدهی را داشته باشد.

امروزه طراحی دکوراسیون و ونحوه چیدمان کابینت ها در آشپزخانه به گونه ای است که کابینت به صورت کاملا یکپارچه قرار می گیرد. در این شرایط بهتر است از نوع جدید هود با عنوان هود مخفی استفاده کرد.

هود مخفی به مدلی گفته می شود که به صورت کامل در زیر کابینت نصب می شود. به خاطر نوع نصب این هود به آن هود توکار نیز می گویند.

این هود نمای آشپزخانه را تغییر نمی دهد، مکش هود مخفی تفاوت زیادی با سایر مدل ها ندارد. از نظر تولید صدا نیز مانند انواع هود فلت و مورب می باشد.

مهمترین مزیت هود مخفی در این است که به دلیل پنهان بودن فضای آشپزخانه را زیباتر می کند. کابینت ها به صورت یکپارچه قرا می گیرند و دچار به هم ریختگی نخواهند شد.

به دلایل فوق هود مخفی طرفدران زیادی دارد و هر روز مصرف کنندگان بیشتری تمایل به خرید و استفاده از این هود پیدا می کنند.

در این مقاله به معرفی چند مدل هود مخفی با کیفیت موجود در بازار می پردازیم تا شما بتوانید با دید بهتر و اطلاعات کامل اقدام به انتخاب و خرید هود مخفی نمایید.

کارایی و مکش هود مخفی

مکش و قدرت هود ارتباط مستقیمی با نوع موتور آن دارد. ضمن اینکه نحوه قرار گرفتن هود روی اجاق گاز نیز تاثیر زیادی در مکش بهتر خواهد داشت. چنانچه هود به صورت مستقیم و موازی با اجاق گاز قرار داشته باشد قدرت مکش و تهویه آن نیز بالاتر می رود.

با توجه به این موضوع می توانیم بگوییم هود مخفی به دلیل زاویه ۹۰ درجه ای که با گاز دارد می تواند مکش هوا را به خوبی انجام دهد.

البته لازم است به قدرت موتور هود نیز توجه داشته باشید. موتور هود نقش بسیار مهمی در کیفیت و مکش آن دارد. پیش از هر مورد دیگری نقش موتور هود تعیین کننده است.

مورد دیگری که لازم است به آن توجه شود تعبیه راه خروج مناسب است. با این کار تهویه هوا به خوبی انجام می شود.

برای تعیین قدرت موتور هود تست های مختلفی انجام می شود. این تستها توسط شرکت ها و به وسیله تجهیزات خاص انجام می شود و سپس قدرت موتور در بخش مشخصات فنی آن کالا درج می شود.

برای انتخاب هود مخفی لازم است به جز موتور به موارد دیگری نیز دقت نماییم؛

  • کیفیت قطعات
  • خدمات پس از فروش
  • گارانتی

حتی اگر موتور هود قوی ولی کیفیت قطعات مورد استفاده در آن ضعیف باشد در مدت کوتاهی هود دچار خرابی خواهد شد و غیر فابل تعمیر است.

خدمات پس از فروش هود نیز اهمیت زیادی دارد. در صورتی که قطعات مورد نظر هود پیدا نشود باید در صورت بروز مشکل هود جدید خریداری نمایید و هود قبلی غیرقابل استفاده خواهد ماند.

هرچه قطعاتی که در هود استفاده شده است کیفیت بالاتری داشته باشد ماندگاری هود بیشتر می شود و خراب شدن آن به تعویق می افتد.

مساله بسیار مهم دیگر این است که قطعات یدکی هود موجود باشد.

جنس بدنه هود

طول عمر هود مخفی به کیفیت مواد به کار رفته در ساخت بدنه هود بستگی دارد. برای تولید هود مخفی از استیل و شیشه استفاده می شود که با توججه به کیفیت آنها دوتم هود نیز متفاوت است.

هود با بدنه استیل و پنل مکانیکی دوام بهتری دارد. هود مخفی کن یکی از بهترین محصولات تولید شده در ایران است که جنس بدنه بسیار خوبی دارد. شرکت کن قدیمی ترین کارخانه تولید هود آشپزخانه را در ایران دارد و سالها محصولات این شرکت مهمان آشپزخانه ایرانی بوده است.

 

هود مخفی خارجی یا ایرانی؟

به صورت قطعی نمی توان گفت هود خارجی بهتر است یا هود ایرانی. تولیدات هود در داخل کشور نیز از کیفیت خوبی برخوردا هستند. علاوه بر این اگر از شرکت های معتبر داخلی هود بخرید، از نظر خدمات پس از فروش بهتر هستند.

قطعات استفاده شده در هود ایرانی همیشه در دسترس است و برای تعویض قطعه خراب توسط تعمیرکار مشکلی وجود نخواهد داشت.

البته کیفیت هود مخفی خارجی نیز خیلی خوب است. اما تفاوت قیمت هود ایرانی و خارجی به دلیل تفاوت قیمت ارز بسیار زیاد است.

هود مخفی کم صدا

یکی دیگر از آیتم هایی که باید مورد توجه قرار دهیم صدای هود است. همانطور که گفتیم ظاهر هود مخفی قابل مشاهده نیست، پس مهمترین موضوع در هنگام خرید هود توجه به کم صدا بودن آن است.

توجه کنید هود مخفی بی صدا در بازار وجود ندارد، تقریبا اکسر مدل های هود مخفی دارای سه دور موتور می باشند.
به علت فضای کمی که موتور این هود دارد مقدار صدای تولید شده توسط آن از مدل های دیگر هود کمتر نیست.

 هود مخفی قیمت مناسب

معیار دیگری که برای خرید به آن توجه زیادی می شود قیمت هود است. مدل های هود تولید شده در داخل کشور از نظر اقتصادی به صرفه هستند. به عنوان مثال با خرید هود مخفی آلتون می توانید هود مخفی با کیفیت و قیمت بسیار خوب را به خانه ببرید.

توجه کنید ارزان بودن هود به معنی خوب یا بد بودن آن نیست،‌ هود مناسب هودی است که هم کیفیت خوب داشته باشد، هم خدمات پس از فروش و هم قیمت اقتصادی. با این تفاسیر هود آلتون یکی از برندهای بسیار خوب ایرانی است که توانسته است در تولید انواع هود آشپزخانه موفق عمل کند.

انواع هود مخفی با قیمت های متنوعی در بازار وجود دارند. امکانات هود، شرکت سازنده، نوع طراحی هود، جنس بدنه و اندازه هود مواردی هستند که تاثیر زیادی روی قیمت هود می گذارند.

پروانه هود

یکی دیگر از مواردی که در هنگام بررسی قطعات هود خوب است به آن توجه کنید، پروانه هود است. هود با پروانه فلزی عملکرد خیلی بهتری دارد. این هود صدای کمتری نیز تولید می کنند و دیرتر خراب می شوند.

ممکن است قیمت هود پروانه فلزی بیشتر باشد اما این هزینه اضافه شما را از صرف هزینه های جانبی بعد از خرید بی نیاز می کند.

ابعاد هود مخفی

هود مخفی به دلیل توکار بودن ظاهر ساده ای دارد، اکثر مدل های تولید شده ایرانی و خارجی ظاهر یکسان داشته و در اندازه ای حدود ۷۰ * ۳۰ سانتیمتر تولید می شوند.

بهتر است اندازه هود با اندازه اجاق گاز متناسب باشد. اما در مورد هود مخفی به دلیل اینکه درون کابینت قرار می گیرد این موضوع اهمیت زیادی ندارد. مکش هود مخفی به اندازه ای قوی می باشد که عملیات تهویه بوی نامطبوع و ذرات چربی را به خوبی انجام دهد.

نکات ضروری پیش از نصب هود مخفی:

  • اطمینان از سالم بودن هود
  • نصب هود توسط متخصص
  • تماس با شرکت برای درخواست نصب
  • توجه به فاصله هود وگاز
  • اتصال هود مخفی از قسمت بالا به کابینت
  • مسیر کوتاه برای خروج هوا
  • استفاده از سیم مناسب برای اتصال جریان برق
  • استفاده از لوله خروجی مجزا برای هود
  • تمیز کردن روزانه هود از چربی و گرد و خاک

در این مقاله نکاتی را که برای خرید هود مخفی لازم است رعایت شود برای شما آماده کردیم. با مطالعه این مطلب می توانید انتخاب بهتری داشته باشید. همچنین پیشناد میکنیم پیش از خرید مدل های هود موجود در فروشگاه را مقایسه نموده تا هود مناسب با نیاز و سلیقه خود را پیدا نمایید.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.