خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فرا روانشناسی در خدمت فرقه‌‌ها

فرا روانشناسی و معنویت‌واره‌های نوظهور، ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر برقرار ساخته‌اند، این تعامل و همکاری، شرایطی را فراهم ساخته تا افراد، به‌خصوص جوانان را جذب نماید.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزروانشناسی جدید از علومی است که در عالی‌ترین سطح خود به استخدام فرقه‌های نوظهور درآمده و سهم شایانی در تعمیق و تعمیم تفکرات فرقه‌های مزبور داشته‌ است.

یکی از مهم‌ترین آثار این علم در پیشبرد و رشد فرقه‌های جدید، «ناشناخته و رمزآلود کردن» و «نوپدید ساختن» اندیشه‌های این فرقه‌هاست. فراروانشناسی را علم استعدادهای فوق روانی نیز نامیده‌اند. استعدادهایی که انسان را قادر می‌سازد تا با دنیای اطراف خویش، بدون کمک احساسات و عضلات رابطه برقرار کند.

بر اساس ادعای این علم، انسان‌ها قادرند از راه‌هایی غیر از حواس پنج‌گانه اطلاعاتی به دست‌آورده و از طریق ذهن خود بر رویدادهای طبیعی اثر بگذارند. در علم فرا روانشناسی به پدیده‌هایی پرداخته می‌شود که نوعی فرایند تبادل اطلاعات و انرژی خوانده می‌شوند؛ ‌اموری چون: «تله پاتی»، «روشن‌بینی»، «تله کینزی»، «سایکومتری»(روان‌سنجی و استخراج اطلاعات نهفته در حافظه یا نهان اشیا)، «پیش‌آگاهی» و «هاله بینی».

فرا روانشناسی و معنویت‌واره‌های نوظهور، ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر برقرار ساخته‌اند. ظرفیت دستیابی انسان به ماوراء و نیروهای خارق‌العاده‌ درون انسان، یکی از موارد مشترکی است که هم مورد توجه فرا روانشناسی قرار دارد و هم راه‌های فعال‌سازی آن‌ها در عرفان‌واره‌های نوپدید قابل مشاهده‌است. به عبارت دیگر، #فرقه‌های_نوظهور به تبلیغ این علم پرداخته و بسترهای مناسبی برای آن مهیا می‌سازند و علوم فرا روانشناسی نیز ادعاهای ماورائی جریان‌های فرقه‌ای را پشتیبانی علمی می‌کنند. این تعامل و همکاری، شرایطی را فراهم ساخته تا افراد، به‌خصوص جوانان را جذب نماید.

منبع روشنگر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.