خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سوء استفاده جنسی معلمان بودایی موضوع جدیدی نیست

دالایی لاما:

دالایی لاما گفته از دهه ۱۹۹۰ در مورد ادعاهای سوء استفاده جنسی توسط معلمان بودایی آگاه بوده و این اتهامات مساله جدیدی نیست.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، قربانیان تجاوز جنسی توسط معلمان بودایی خواستار ملاقات با رهبر معنوی تبت در تور اروپا هستند. آنها در بیانیه­ ای آنلاین به همراه دادخواست چنین نوشتند: ما با دید و قلبی باز به آیین بودایی پناه بردیم، اما به نام این آیین مورد خشونت قرار گرفتیم.

دالایی لاما در یک مصاحبه تلویزیونی در هلند گفت: من از قبل این مسائل را می ­دانستم و هیچ چیز جدیدی نیست. زمانی که در شهر دارامشلا واقع در شمال هند زندگی می کردم در خصوص شایعات سو استفاده هنگامی که در کنفرانسی برای معلمان بودایی غرب شرکت کرده بودم، شنیدم.

وی با بیان اینکه ۲۵ سال پیش کسی درباره مساله ادعاهای جنسی با من صحبت کرد، اعلام کرد: سو استفاده کنندگان به تعالیم بودا اهمیتی نمی ­دهند. وی رهبران معنوی تبتی را تشویق کرد تا در یک جلسه برنامه ریزی شده در دارامشلادر به بحث و گفتگو در خصوص سواستفاده جنسی بپردازند. «من فکر می­کنم رهبران دینی باید توجه بیشتری داشته باشند.»

دالایی لاما مورد احترام بودائیان سراسر جهان است، اما نظراتش به هنگام بحث در خصوص زندگی پناهندگان در کشورهای اروپایی و با گفتن این جمله که اروپا متعلق به اروپاییان است، جنجال آفرین شد.

تستن سامدوپ چوکیاپا، نماینده دالایی لاما در اروپا، گفت: دالایی لاما به هنگام بحث در مورد سو استفاده جنسی، چنین رفتارهای غیر مسئولانه و غیراخلاقی را مورد نکوهش قرار داده است.

مترجم: حامد حبیب زاده

منبع independent
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.