خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کشف میخ منتسب به صلیب عیسی مسیح در جمهوری چک

باستان شناسان یک جعبه چوبی باستانی را که با یک صفحه طلا تزئین شده بود در یک اتاق مخفی زیر صومعه‌ای در جمهوری چک پیدا کردند، این آثار تاریخی که در یک اتاق مخفی از صومعه کشف شده است نشانه‌هایی دارد که گویا شامل میخی است که در زمان مصلوب شدن عیسی مسیح از آن استفاده شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزباستان شناسان در صومعه Milevsko جمهوری چک یک قطعه میخ به طول شش اینچ در داخل جعبه‌ای که با صلیب طلای ۲۱ عیار تزئین شده بود، پیدا کردند.

به گزارش دیلی میل، این جعبه بین سال‌های ۲۶۰ و ۴۱۶ میلادی ساخته و روی آن حروف IR نوشته شده است که به معنی عیسی پادشاه است. به گفته کارشناسان باستان‌شناسی این اتاق پنهان برای مخفی کردن آثار نادر از حمله نیروهای نظامی Hussite در اوایل قرن ۱۵ استفاده شده است.

محققان حفاری این صومعه می‌گویند که آن‌ها نمی‌توانند با قاطعیت تایید کنند که با این میخ ها عیسی مسیح را مصلوب کرده باشند، زبرا پیش از این نیز ده‌ها میخ کشف شد که آنان را نیز به صلیب عیسی مسیح نسبت داده اند و باعث می‌شود دانشمندان نسبت به یافته اخیر تردید داشته باشند. با این حال کسانی که صومعه را ساختند، قبل از ازدست دادن عبادتگاه خود، یک اتاق مخفی برای پنهان کردن آثار نادر و با ارزش ساختند.

گفته می‌شود میخ‌ها در اورشلیم، در غار دفن مربوط به قرن اول میلادی پیدا شده است که گمان می‌رود محل دفن یوسف کایافاس، کاهن یهودی است که نقش کلیدی در محاکمه و مصلوب کردن عیسی مسیح بازی کرده است.

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.