خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مراسم توزیع کمک مؤمنانه ویژه محرومان ادیان الهی + تصاویر

مراسم آغاز توزیع کمک‌های مؤمنانه ویژه محرومان و معسران ادیان الهی و اقلیت‌های مذهبی کشور در هفته نخست بهمن ماه با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مراسم آغاز توزیع کمک مؤمنانه ویژه محرومان و معسران ادیان الهی و اقلیت‌های مذهبی کشور روز گذشته (یکشنبه، پنجم بهمن‌ماه) با حضور سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی و نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی در محل سالن جلسات سازمان بسیج سازندگی برگزار شد.

سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی طی سخنانی در این مراسم، اظهار کرد: در آستانه طلیعه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر قرار داریم. انقلابی که انفجار نور بود و از ابتدا تا به امروز نیز از پنج گام اساسی خود، دو گام را برداشته که این دو گام نیز شامل انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز در مرحله دولت‌سازی اسلامی و جامعه‌سازی قرار داریم، افزود: یکی از مؤلفه‌هایی که در پیروزی انقلاب اسلامی مؤثر بوده و کسی نیز نمی‌تواند آن را کتمان کند، نقش‌آفرینی همه آحاد ملت بوده است. انقلابی که مردم‌پایه بوده و بدون مردم نیز از هیچ بزنگاه و گلوگاهی عبور نکرده است.

زهرایی ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های انقلاب اسلامی دفاع از مظلوم، نه فقط مظلومان آئین مختلف، بلکه مظلومانی که در سراسر گیتی زندگی می‌کنند، است. مقابله با ظالم یعنی هر ظالمی که در هر لباس و زنگی حق مظلومان جهان را تضییع می‌کند نیز در این چارچوب قرار دارد. همین ویژگی باعث می‌شود که گستره انقلاب اسلامی در دفاع از مظلوم محدود به جغرافیای سیاسی و زیست‌بوم خود نشود و به سراسر جهان هستی گسترش پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: دفاع جانانه سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی از مظلومان عراق و سوریه، نشانه و نماد بارزی از دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم بدون در نظر گرفتن رنگ و نژاد و مذهب بود. همین کار در بسیج نیز به عنوان بزرگترین شبکه مویرگی و نیروی انسانی نه در ایران بلکه در سراسر دنیا به وضوح دیده می‌شود.

وی گفت: زمانی که زلزله‌ای در سرپل ذهاب که شهرستانی متشکل از شیعیان، اقلیت‌های مذهبی و اهل تسنن است، رخ می‌دهد، جهادگران و بسیجیان به همراه آحاد ملت حضور پیدا کردند و بدون اینکه بین روستاهای با جمعیت اقلیت مذهبی خط‌کشی کنند، نسبت به خدمت‌رسانی اقدام کردند.

بزرگترین مأموریت بسیج؛ تبدیل تهدیدها به فرصت‌هاست

زهرایی با بیان اینکه بزرگترین مأموریت بسیج تبدیل تهدیدها به فرصت‌هاست، افزود: نمی‌توانیم از کمپین فشار حداکثری علیه ایران اسلامی گذر کنیم، مگر اینکه تمامی ظرفیت‌های خود را به کار گیریم. یعنی همان کاری که جبهه استکبار علیه ما می‌کند. اگر آن‌ها در دشمنی خود در کنار یکدیگر جمع شده‌ و به هیئت واحد شیطانی تبدیل شده‌اند، ما نیز باید در جبهه حق خود در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: وحدت کلمه در ایران اسلامی، رمز موفقیت بوده است. انسجام و یکپارچگی بین مردم عزیز، رمز پیروزی ما در دوران دفاع مقدس، مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ اقتصادی بوده است. امروز سرداران و سربازان و امیران و افسران جنگ اقتصادی کسانی هستند که در مجلس شورای اسلامی، نهادهای اجرایی و حاکمیتی، بسیجیان و جهادگرانی هستند در حال خدمت به مردم هستند.

وی با بیان اینکه عرض و طول بسیج، عرض و طول انقلاب است، تصریح کرد: عرض و طول انقلاب یعنی هم برای نیروی انسانی، هم برای جغرافیا و هم برای همه موضوعات مترتب در انقلاب برنامه‌ریزی دارد. پیوند ما در ایران اسلامی پیوند انسان با انسان از جنس عملکردی و کارکردی نیست، بلکه پیوند قلبی، دلی، فطری و انسانی بر مبنای انسانیت است. به همین خاطر هیچ فرقی در خدمت‌رسانی بین مردم اعم از اقلیت‌های مذهبی وجود ندارد.

زهرایی با بیان اینکه وحدت کلمه، پیوند دهنده ویژگی‌های فطری و انسانی ما در ایران اسلامی است، تصریح کرد: هر کسی که دل در گرو انقلاب داشته و ولی امر مسلمین جهان را قبول داشته باشد و پیرو ولایت باشد، از نظر ما بسیجی محسوب می‌شود و ما خود را ملزم به خدمت‌رسانی به او می‌دانیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: نیمه شعبان امسال بود که ولی امر مسلمین جهان فرمودند: «از ظرفیت ماه مبارک رمضان استفاده کرده و رزمایشی از مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه را رقم بزنید». در آن زمان ویروس منحوس کرونا باعث شده بود تا بسیاری از بزرگواران در تنگنای معیشتی و اقتصادی قرار گیرند و نیاز بود تا نهضتی مردمی در این زمینه ایجاد شود.

وی ادامه داد: مرحله اول کمک مؤمنانه طی ۵۰ روز از نیمه شعبان تا پایان ماه مبارک رمضان انجام شد که در این مدت مردم حماسه خلق کردند و ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی معادل هر بسته ۳۰۰ هزار تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم و نهادها به مستضعفان اعطا شد.

بسیج و اقلیت دینی

زهرایی گفت: مرحله دوم نهضت کمک مؤمنانه نیز که طی ماه‌های ذی‌حجه، محرم و صفر اجرا شد، در قالب سبد حمایتی تعریف شد که در این مرحله بسته‌هایی شامل کارت هدیه، بسته‌های بهداشتی، لوازم‌التحریر و … در اختیار مستضعفان قرار گرفت. هم‌اکنون نیز در مرحله سوم کمک مؤمنانه قرار داریم که از هفته وحدت آغاز شده و تا پایان سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد: در مرحله سوم کمک مؤمنانه برخی از موضوعات مبنایی و عمیق‌تر در دستور کار قرار گرفته است. در این راستا قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به ریاست فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عضویت نهادهای انقلابی از جمله ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کمیته امداد امام خمینی(ره)، آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان آغاز به فعالیت در زمینه کمک‌رسانی به محرومان کرده است.

وی تصریح کرد: نهضت کمک مؤمنانه در مرحله سوم مباحثی مانند مسکن، ایجاد فرصت‌های شغلی، اعطای تبلت به دانش‌آموزان، اعطای جهیزیه در قالب طرح ازدواج آسان و آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد را شامل می‌شود که طی این مدت تعداد ۶۶۷۱ مسکن آماده شده و در اختیار محرومان قرار گرفته است. ایجاد ۱۴ هزار و ۸۱۵ فرصت شغلی، اعطای ۳۳ هزار و ۲۸۶ تبلت به دانش‌آموزان، اعطای ۱۱ هزار و ۱۵۵ جهیزیه و آزادسازی دو هزار و ۷۱۴ زندانی جرایم غیر عمد نیز از دیگر فعالیت‌هایی بود که در راستای مرحله سوم کمک مؤمنانه انجام شده است.

تشکیل کمیته ادیان

زهرایی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های مرحله سوم کمک مؤمنانه تشکیل کمیته ادیان بود، گفت: این کمیته به انسجام و وحدت بین مردم عزیز ما در ایران اسلامی کمک می‌کند. حضور ما در این جلسه بهانه‌ای است که بگوییم ما در کنار یکدیگر هستیم. در کنار هم بودن برای انقلاب اسلامی یک ضرورت است و تشریفات نیست. امروز همه ما سجده شکر به جای می‌آوریم که در کنار یکدیگر مشغول خدمت‌رسانی به آحاد ملت در هر نژاد و آئینی هستیم. اقلیت‌های مذهبی همانند دیگر آحاد ملت هم دیده می‌شوند و هم پای کار انقلاب هستند.

همچنین، در این نشست آرا شاوردیان، نماینده ارامنه تهران و شمال ایران، همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، نماینده کلیمیان و شارلی انزیه، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی طی سخنان کوتاهی به ارائه نقطه‌‎نظرات خود در رابطه با موضوع وحدت و همدلی میان اقوام مختلف ایرانی پرداختند.

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی با بیان اینکه سابقه ارتباط جامعه اقلیت‌های دینی با مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج زیاد است و این مجموعه همیشه و در همه حال از اقلیت‌های دینی کشور حمایت کرده است، گفت: هم‌اکنون جامعه ایران به دلیل وجود بیماری کرونا با مشکلات فراوانی رو‌به‌رو است که اقلیت‌های مذهبی نیز مستثنی از این امر نیستند. در این دوران برادران سپاهی و بسیجی ما به کمک اقلیت‌های مذهبی آمده‌اند که این نشان دهنده عدم وجود هیچ‌گونه تبعیضی در میان ملت ایران است.

همچنین، شارلی انزیه، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی بیان کرد: ممکن است که ما از لحاظ دینی جزء اقلیت‌های مذهبی باشیم، اما همه ایرانی هستیم و به ایرانی بودن خود نیز افتخار می‌کنیم. امروز اقتدار ایرانی بر همه جهانیان ثابت شده است. سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز از خود گذشتگی و فرشته نجات مظلومان از دست ظالمان در عصر کنونی بود. سردار سلیمانی زمانی که در حال جنگ با داعشیان بود، کرامت انسانی، عدالت و حقوق بشر حقیقی را به منصه ظهور رساند و هیچ‌گاه در دفاع از مظلوم میان مردم در آئین مختلف تفاوتی قائل نبود.

آرا شاوردیان، نماینده ارامنه تهران و شمال ایران، نیز در سخنانی با بیان اینکه اقلیت‌های مذهبی کشور طی چهار دهه گذشته در تمامی برهه‌های حساس کشور همچون دفاع مقدس، دوران سازندگی و پس از آن در صحنه حضور داشته‌اند، گفت: سردار شهید سلیمانی فارغ از هرگونه تعصبات مذهبی و قومی در راه مبارزه با ظلم وارد شد و در نهایت نیز به فیض شهادت نائل شد.

وی تصریح کرد: برخلاف ادعای رسانه‌های معاند که همواره در فکر ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در کشور هستند، همکاری و همیاری بسیار ملاطفت‌آمیزی در میان اقوام و اقلیت‌های مذهبی کشور وجود دارد و ما نیز همچون آحاد ملت در صحنه حضور داشته و در کنار یکدیگر هستیم.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم نیز با حضور سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی و نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی برنامه نمادین توزیع کمک مؤمنانه ویژه محرومان و معسران ادیان الهی و اقلیت‌های مذهبی کشور برگزار شد.

منبع آلیک
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.