خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

احزاب مسیحی آلمان: کنترل نهادهای امنیتی بر مساجد گسترش یابد

سیاستمداران احزاب مسیحی آلمان برای مهار بیشتر فعالیت‌های اسلام‌گرایان در این کشور خواستار ثبت مساجد شدند. سخنگوی فراکسیون احزاب مسیحی گفته است اختیارات سازمان امنیت داخلی آلمان برای کنترل مساجد باید گسترش یابد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «ماتیاس میدلبرگ»، سخنگوی فراکسیون اتحاد احزاب مسیحی اضافه کرد: این احزاب، خواهان دادن اختیارات بیشتر به سازمان امنیت داخلی آلمان (نهاد حافظ قانون اساسی) برای کنترل و مهار مساجد شده‌اند. او تاکید کرد: نفوذ این نهاد امنیتی در مساجد باید بیشتر شود.

نکته دیگر در این درخواست، نظارت بر کمک مالی کشورهای خارجی به مساجد است. احزاب مسیحی، خواهان قطع کامل این کمک‌ها نیستند اما اعلام داشته‌اند باید مشخص شود که این پول‌ها چه تأثیری بر فعالیت مساجد دارند.

«کریستوف دوریس»، نماینده حزب دمکرات مسیحی از هامبورگ، کشته شدن معلم فرانسوی در پاریس را عامل توجه بیشتر احزاب مسیحی بر اقدامات و لزوم کنترل بیشتر مسلمانان در آلمان عنوان کرده‌است. او می‌گوید مدارس و معلمان آلمان را نباید با چنین مشکلات و چالش‌هایی به حال خود رها کرد.

به‌نظر مِی‌رسد موج تشدید کنترل و نظارت بر اقلیت مسلمان در کشورهای اروپایی، توسعه یافته و هر روز شاهد نمود تازه‌ای از این‌قبیل برنامه‌های محدودکننده هستیم.

منبع دویچه وله
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.