خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«شهید حکیم» نماد دینی و ملی در تاریخ عراق است

برهم صالح:

رئیس جمهوری عراق در سالروز شهادت شهید حکیم که به روز شهید عراقی نامگذاری شده است، شهید حکیم را نمادی دینی و ملی در تاریخ عراق دانست.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق روز شنبه طی سخنانی در سالگرد روز شهید عراق تاکید کرد که ثبات در خاورمیانه بدون برقراری امنیت در عراق محقق نخواهد شد.

وی طرف‌هایی را به سنگ اندازی در مسیر فعالیت دولت متهم کرد.

برهم صالح عنوان کرد که عراق پیشرفتی را در زمینه مبارزه با فساد رقم زده است.

وی به آمادگی برای برگزاری انتخابات آزاد و شفاف به عنوان خواسته مطرح شده توسط معترضان مردمی در عراق اشاره کرد.

برهم صالح گفت: نباید در برداشتن گام‌های اصلاحی مشخصا برگزاری انتخابات سستی کرد. در مقابل ما چالش‌های بزرگی همچون مقدمه چینی فضای مناسب برای برگزاری انتخابات آزاد و شفاف وجود دارد.

رئیس پارلمان عراق نیز در سالروز شهادت شهید حکیم که به روز شهید عراقی نامگذاری شده است، شهید حکیم را نمادی دینی و ملی در تاریخ عراق دانست.

به نقل از میدل ایست نیوز، «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق در مراسم روز شهید عراقی که همزمان با سالروز شهادت «سید محمد باقر الحکیم» است، این شهید را نمادی دینی و ملی در تاریخ عراق دانست.

وی اشاره کرد که نمی‌توان دستاوردهای شهید محراب را دست کم گرفت و این امر موجب می‌شود تا با نظارت بیشتر، از مسیر دستاوردهای این شهید فاصله گرفته نشود.

رئیس پارلمان عراق گفت: ما خواستار حفظ این اصول هستیم که عدالت و حکومت را تحقق می بخشد چرا که هنوز مسیری طولانی به دلیل تروریسم و فساد پیش رو داریم و وقت آن رسیده که از عراق حمایت و ملت از سختی‌ها رهانده شود.

الحلبوسی در این مراسم اشاره کرد که پارلمان عراق با مساله کسر از حقوق‌ها مخالفت کرده است تا باری بر دوش شهروندان عراق اضافه نشود.

وی به انحصار سلاح در دست دولت و تضمین امنیت شهروندان و تضمین موفقیت آمیز بودن فرآیند انتخابات عراق نیز اشاره کرد.

الحلبوسی تصریح کرد: ما آماده برگزاری انتخابات زودهنگام هستیم و این روزها در تاریخ سیاسی عراق بسیار مهم است و باید در برابر شرایط سخت اقتصادی کشور قبول مسؤولیت کنیم چرا که روزی شهروندان عراق و توسعه کشور را تهدید می‌کند.

وی همچنین بر لزوم توقف تعرض به شهروندان از طریق سلاح بی‌ضابطه که تهدیدی برای مردم و حکومت است تاکید و بیان کرد که تداوم این وضعیت سخت اقتصادی موجب از بین رفتن تمام تلاش های انجام شده در کشور می‌شود.

الحلبوسی اظهار کرد: ما به موعدی که پارلمان برای تصویب بودجه ۲۰۲۱ عراق و قانون دادگاه فدرال مشخص کرده نزدیک می‌شویم و پارلمان از ابتدای کار خود برای تحقق مطالبات ملت تلاش کرده است.

منبع چندثانیه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.