خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آشنایی با سبک زندگی رضوی می تواند نجات‌بخش جامعه از بحران‌ها باشد

تقدیر رایزن فرهنگی ایران از مروجان معارف رضوی در اسپانیا؛

در نشستی مجازی از خادمان و مروجان معارف رضوی اسپانیایی با حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا تقدیر شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در نشستی مجازی از خادمان و مروجین معارف رضوی اسپانیایی با حضور رایزن فرهنگی کشورمان تقدیر شد. این مراسم از سوی بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) و برای حمایت و تقدیر از افراد فعال در زمینه فرهنگ رضوی برپا شده بود.

این افراد که پیش تر از سوی رایزنی فرهنگی ج. ا. ایران در اسپانیا مورد شناسایی قرار گرفته بودند شامل آقایان یوسف فرناندز و میگل (میکائیل) آلوارز روییز در سال‌های اخیر در تبیین و ترویج معارف رضوی اهتمام کرده‌اند. یوسف فرناندز که در مؤسسه آل البیت مادرید فعال است کتاب «امام رضا (ع) و بارگاهش» را به اسپانیایی ترجمه کرده است. میگل آلوارز نیز عضو مسجد شیعیان و فعال در حسینیه امام رضا (ع) در شهر سویل اسپانیا است.

در این جلسه محمد مهدی احمدی رایزن فرهنگی ایران در سخنانی به بحران امروز جامعه در نیاز به حاکمیت فرهنگ رضوی اشاره کرد و گفت: اسپانیا از این نظر محققان منصف بسیاری دارد که اگر در پیرامون اسلام و ائمه اطهار تفکر و بررسی کنند تسلیم حقیقت می‌شوند و در رابطه با آن سخن می‌گویند.

او سپس به سبک زندگی امام رضا (ع) اشاره نمود و بیان داشت: آشنایی با سبک زندگی آن حضرت و زیست مومنانه او می‌تواند الگوی عمل برای جامعه‌ای باشد که در بحران‌های اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی قرار گرفته است و آنها را نجات دهد.

احمدی در ادامه به معرفی دو فعال اسپانیایی پرداخت و گفت: دو نفر از فعالان این حوزه آقای یوسف فرناندز محققی که مترجم کتاب امام رضا (ع) و بارگاه ایشان است که در پیرامون آن حضرت به خوبی مطالب نوشته شده است. همچنین آقای میگل آلوارز فعال برنامه‌های فرهنگی در پیرامون امام رضا (ع) هستند که امسال به عنوان خادم امام رضا (ع) معرفی شدند. امیدوارم در سال آینده افراد بیشتری شناسایی شوند که توفیق خادمی امام رضا (ع) را داشته باشند.

در ادامه این نشست مجازی یوسف فرناندز در سخنانی به معرفی فعالیت‌های خود پرداخت. او به ترجمه کتابی با عنوان «امام رضا و بارگاهش» اشاره کرد که کتابی کوچک در سی و چند صفحه و در دو بخش است. بخش اول به زندگی امام می‌پردازد و بخش دوم درباره بارگاه رضوی و ویژگی‌های آن است. در این بخش توصیف مفصلی از تاریخچه حرم و بخش‌های مختلف آن ارائه شده است که بسیار جذاب و خواندنی است و برای فهمیدن فرهنگ رضوی از سوی یک مخاطب اسپانیایی می‌تواند ضروری باشد. او سپس به جلسات ماهانه مؤسسه آل البیت درباره سیره و زندگی ائمه اطهار (ع) اشاره کرد و گفت هر سال نشستی نیز درباره زندگی امام رضا (ع) در این مؤسسه برگزار می‌شود.

میکائیل آلوارز نیز در صحبت‌های خود پس از ابراز علاقه خود به نشر معارف رضوی و حضور در هر برنامه‌ای که در جهت ایجاد گفتگو و بیان حقایق است؛ اشاره کوتاهی به نشست‌های برگزار شده در مورد امام رضا (ع) در شهر سویل کرد و نیز به سفرش به مشهد در چند سال گذشته اشاره نمود.

آلوارز در ادامه سخنانش از اینکه در غرب، جامعه دچار تحمیق شده است و لذا کمتر کسی در این بخش از دنیا علاقه دارد به موضوعات جدی بپردازد ابراز تأسف کرد و گفت؛ از این منظر خوشحالم که بنیاد امام رضا (ع) در چند سال اخیر فعال بوده و در جهت ترویج و معرفی شخصیت امام رضا (ع) به زبان اسپانیایی تلاش کرده است.

او در پایان از دست‌اندرکاران مجموعه رضوی دعوت کرد کتاب‌های بیشتری که به شکل عمیق به معارف اسلامی و رضوی می‌پردازند ترجمه و در دسترس پژوهشگران و محققان قرار گیرد.

منبع مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.