خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ببینید| آزار مسلمانان اویغور از سوی دولت چین به بهانه مبارزه با افراط‌گرایی ادامه دارد/ فشار بر مسیحیان و بودایی‌‌های تبت

دولت چین کمپ‌هایی را از سال ۲۰۱۶ به بهانه پاک‌سازی و مبارزه با افراط‌گرایی تأسیس کرده است و حدود سه میلیون مسلمان اویغور در آنها تحت آزارند البته فشارهای این چنینی بر مسیحیان و بودایی‌‌های تبت نیز وارد است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دولکون عیسی، رئیس کنگره اویغور‌های جهان اظهار کرد: دولت چین کمپ‌هایی را از سال ۲۰۱۶ به بهانه پاک‌سازی و مبارزه با افراط‌گرایی تأسیس کرده اما این‌ها اردوگاه‌های کار اجباری قرن بیست و یکم هستند و امروزه حدود سه میلیون مسلمان اویغور در آنها تحت آزارند.

وی افزود: داشتن حجاب غیرممکن است. داشتن هر نوع حجاب و حتی روسری ساده و ریش گذاشتن ممنوع است و به بهانه مبارزه با افراط‌گرایی وضع شده، حتی مسلمانان مجبور به خوردن گوشت خوک می‌شوند. در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ دولت چین کمپینی را به نام ضد حلال راه‌ انداخت. اگر صاحب رستوران باشید، نمی‌توانید بنر و تابلوی حلال در رستوران داشته باشید. اگر در محفلی عمومی به شما گوشت خوک تعارف شود، حق رد کردن آن را ندارید، چه به دلیل دینی، چه به دلایل پزشکی و چه گیاه‌خوار باشید.

دولکون عیسی بیان کرد: رئیس حزب کمونیست، شی جین پینگ، به صراحت گفته: «اسلام ایدئولوژی فاجعه‌باری است که باید دوباره آموزش داده شود». این شعار رسمی حزب کمونیست چین است، زیرا حزبی ضد دین است. اکنون به اویغور‌های مسلمان فشار وارد می‌شود. البته همین فشار بر مسیحیان و بودایی‌‌های تبت نیز وجود دارد و کلیسا‌ها و مکان‌های دینی در تبت ویران شده‌اند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.