خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استقبال مردم عراق از پاپ با چاشنی قدردانی از شهیدان سلیمانی و المهندس

سفر پاپ فرانسیس به عراق مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی این کشور قرار گرفت و به همین مناسبت چندین هشتگ در عراق با عنوان استقبال از مهمان بزرگ و خوشامدگویی به حامل پیام محبت و صلح مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزسفر پاپ به عراق با استقبال رسمی و گسترده مردمی روبرو شد و ائتلاف الفتح بیانیه ای درباره سفر پاپ واتیکان به کشور صادر و اعلام کرد ” منتظر سفر پاپ واتیکان به عراق کشور پیامبران و رسالت ها هستیم. این اتفاق مبارک، صورت زنده ای از دیدار مسیحیت با اسلام در سرزمین صلح است.

این ائتلاف افزود:” این دیدار تاریخی؛ فرصتی ملی برای تعمیق وحدت انسانهاست که پیامبران،متفکران و مصلحان ادیان اسلام و مسیحیت برای ساخت و هدایتش تلاش کردند و عرصه ی انسانی رو به خیر، ثبات، الفت و صلح است پس از خرابی های جنگ و جنایت های گروههای تروریستی مسلح که مسیحیان را در زندگی مشترکشان درست مانند مسلمانان با اختلاف گرایشات اجتماعی و انسانی هدف قرار داده بودند.

ائتلاف الفتح تصریح کرد پاپ شخصیتی روحانی است که ارزشش را می دانیم و نقشش را در ایجاد واقعیت های بزرگ بر اساس بنای واقعی دنیایی بدون جنگ و خونریزی می دانیم و عراق به عنوان مهد تمدن ها، ادیان، پیامبران و اولیای خدا، میزبانی خوب و شایسته برای ایشان خواهد بود.

این ائتلاف تاکید کرد فق های اسلامی که در این سفر در بغداد با وی دیدار می کنند مانند آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی در نجف اشرف، دارای فهم آسمانی عالی از اشتراکات عقیدتی اسلام و مسیحیت و نیز دیدگاه عالی درباره انسان و زندگی است.

منبع العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.