خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تا نابودی رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنیم

رئیس سازمان یهودی ناتوری کارتا در فلسطین:

رئیس سازمان ناتوری کارتا در فلسطین تأکید کرد که یهودیان مخالف صهیونیسم با برادران فلسطینی تا نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین از بحر تا نهر مبارزه خواهند کرد تا قدس، پایتخت فلسطین شده و آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری خود بازگردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ناتوری کارتا یک سازمان دینی و غیرانتفاعی مذهبی یهودی است که متعهد به گسترش دیدگاه ضدصهیونیستی جهانی یهودیان ارتدکس است که به شدت با رژیم صهیونیستی و سیاست‌های آن مخالفند.

یسرائیل مایر هیرش، رهبر سازمان ناتوری کارتا در فلسطین در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که اعضای این سازمان برای برچیده شدن سریع رژیم صهیونیستی و بازگشت تمام حقوق فلسطینی‌ها به عنوان ساکنان اصلی این سرزمین دعا می‌کنند.

او درباره سازمان ناتوری کارتا و وجه تسمیه آن گفت: جنبش ناتوری کارتا در دهه ۳۰ قرن گذشته میلادی توسط شماری از یهودیان مجاری و لیتوانی‌تبار که به فلسطین مهاجرت کرده بودند، تأسیس شد. ناتوری کارتا سازمانی مخالف صهیونیسم است و اشاره به یهودیانی دارد که مخالف تأسیس کشور اسرائیل بودند. این نام از تلمود یهودی گرفته شده و ناتوری کارتا به معنای محافظان شهر است.

هیرش همچنین تأکید کرد: در حال حاضر صدها هزار یهودی مخالف صهیونیسم هستند و ده‌ها هزار نفر آن عضو این سازمان هستند.

سرکوبگری وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه اعضای ناتوری کارتا

رئیس سازمان ناتوری کارتا در فلسطین درباره تعداد اعضای این سازمان در قدس و موضع رژیم صهیونیستی نسبت به آنها گفت: پنج هزار یهودی از گروه ناتوری کارتا در محله مئه شعاریم در مرکز قدس زندگی می‌کنند و به دلیل مخالفت‌هایشان با صهیونیسم مورد پیگرد مستمر و سرکوب وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار می گیرند.
او تأکید کرد: ضرب و شتم، بازداشت‌های شبانه، تخریب اموال و املاک از جمله تخلفات مسئولین و پلیس رژیم صهیونیستی علیه یهودیان ناتوری کارتاست، دقیقاً همان رفتارهایی که صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در مناطق مختلف سرزمین‌های فلسطینی مرتکب می‌شوند.

هیرش تأکید کرد: ما یهودیان مخالف و مبارز با صهیونیسم امیدواریم که موجودیت رژیم صهیونیستی نابود شود و برای بازگرداندن حاکمیت فلسطین بر تمام کشور از بحر تا نحر تلاش می‌کنیم.

او افزود: ما با صهیونیسم مخالف هستیم، زیرا صهیونیسم از یهودیت برای پوشش منافع دروغین خود استفاده می‌کند. ما صهیونیسم را بزرگترین دشمن قوم یهود می‌دانیم و رژیم صهیونیستی، خطرناک‌ترین در نوع خود برای مردم جهان است.

رئیس سازمان ناتوری کارتا در فلسطین گفت: در مورد مراودات روزمره ما هیچ ارتباطی با ادارات رژیم صهیونیستی نداریم و آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم. بیشتر مردم ناتوری کارتا دارای تابعیت خارجی هستند.

رئیس سازمان ناتوری کارتا فلسطین درباره موضع این جنبش نسبت به انتخابات رژیم صهیونیستی و اینکه این رژیم در تشکیل کابینه مرتب به بن‌بست می‌خورد، گفت: در جشنواره دروغی به نام انتخابات شرکت نمی‌کنیم و بحران سیاسی هر ساله در فلسطین اشغالی نشانه بیماری‌های نفرت، نژادپرستی و قلدری است که جامعه صهیونیستی را آزار می‌دهد و این بحران تا فروپاشی جامعه صهیونیستی ادامه خواهد داشت که به جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان مشروعیت بخشیده است.

هیرش درباره رابطه سازمان متبوع خود با فلسطینی‌ها و دولت تشکیلات خودگردان گفت: رابطه ما با برادران فلسطینی ما همیشه رابطه برادرانه و در صلح و احترام کامل بوده است. خانواده‌های ما صدها سال با مردم این منطقه با صلح و دوستی زندگی کرده‌اند.

وی افزود: پس از آمدن مسیح زندگی مشترک با فلسطینیان متمایز و عالی خواهد بود و در دعاهای یهودیان نوشته شده است که همه با آرامش و احترام واقعی خدا را عبادت می‌کنند و ما این دعاها را سه بار در روز می‌خوانیم.

وی افزود: ما همچنین با رهبران و شخصیت‌های محترم از سراسر جهان ملاقات می‌کنیم تا برای آنها توضیح دهیم که قوم یهود که متعهد به تورات است با اقدامات و جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها مخالفت می‌کند و برای آنها توضیح می‌دهیم که صهیونیست‌ها دروغ می‌گویند و با پوشش یهودیت می‌خواهند روی جرایم خود سرپوش گذارند.

هیرش درباره موضع این سازمان نسبت به مسجدالاقصی گفت: مسجدالاقصی مکانی مقدس و تنها متعلق به مسلمانان است و طبق تورات قدم گذاشتن یهودیان در مسجدالاقصی ممنوع است و کسی که این امر را نقض کند و وارد صحن مسجدالاقصی شود بر اساس تورات مجازات‌های شدیدی را متحمل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی با هدف به چالش کشیدن احساسات مسلمانان و فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد، گفت: آنها می‌خواهند سلطه خود را بر هر چیز ثابت کنند و منافع سیاسی انگیزه آنها برای ورود به مسجدالاقصی است که خداوند آنها را به خاطرش مجازات خواهد کرد.

هیرش درباره فعالیت‌های ضد صهیونیستی سازمان ناتوری کارتا در قدس گفت: ما با برپایی تظاهرات ثابت ماهانه که از بیش از ۷۰ سال پیش علیه رژیم صهیونیستی آغاز کردیم با فلسطینی‌ها ابراز همبستگی می‌کنیم و پرچم فلسطین را در برابر هزاران صهیونیست خشمگین بالا می‌گیریم.

او همچنین از کمک‌های بشردوستانه این سازمان در تأمین غذا و حمایت مالی از ساکنان محله‌های شرقی قدس خبر داد و گفت: برادران ما در شهرک العیسویه قدس مثل ما شبانه‌روز در معرض ظلم و سرکوبگری رژیم صهیونیستی قرار دارند.

هیرش در بخش دیگری از سخنانش اقدام دولت ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و توافق‌های سازش را میان برخی رژیم‌های عربی با تل‌آویو به راه انداخت، حرکات نمایشی صهیونیست‌ها در برابر جامعه بین‌المللی توصیف کرد و گفت: این‌ها مشکل اصلی صهیونیست‌ها که سرزمین فلسطین را غصب و فرزندان آن را از خاک کشورشان محروم کردند، حل نمی‌کند، اما صهیونیست‌ها راه برخورد با این مشکل را در کشتار کودکان، زنان و مردان فلسطینی می‌دانند.

رئیس سازمان ناتوری کارتا تأکید کرد: ما یهودیان مخالف صهیونیستم با برادران فلسطین تا نابودی رژیم صهیونیستی مبارزه خواهیم کرد و فلسطین را از بحر تا نحر بازپس می‌گیریم و آوارگان فلسطین نیز ان‌شاء‌الله به سرزمین مادریشان بازخواهند گشت و قدس پایتخت فلسطین خواهد شد.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.