خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رشد بانکداری اسلامی در عمان در دوران پاندمی

براساس گزارش شرکت رتبه‌بندی Fitch Ratings بانکداری اسلامی در عمان در سال ۲۰۲۰ رشد کرده‌است و این رشد احتمالا در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ به سرعت ادامه خواهد یافت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بخش تأمین مالی اسلامی در عمان در سال ۲۰۲۰، ۹,۵ درصد رشد کرد. این در حالی است که بانک‌های دیگر تنها ۲.۱ درصد رشد را تجربه کردند. این امر ناشی از رشد تقاضا برای خدمات اسلامی و حمایت بانک‌های ارائه دهنده خدمات اسلامی است.

سهم بازار بانکداری اسلامی و خدمات مالی اسلامی در پایان سال ۲۰۲۰ به ۱۴,۳ درصد (در مقایسه با ۱۳.۶ درصد در پایان سال ۲۰۱۹) رسیده و با دارایی کل این بخش به ۵.۱ میلیارد ریال عمان (۱۳.۵ میلیارد دلار آمریکا) افزایش یافته است.

عمان آخرین کشور شورای همکاری خلیج فارس (GCC) بود که در سال ۲۰۱۳ بانکداری اسلامی را به عنوان بخشی از خدمات بانکی در این کشور به رسمیت شناخت. با این حال، با توجه به جمعیت عمان و نفوذ کم خدمات بانکی با توجه به جمعیت این کشور پتانسیل رشد این بخش زیاد است.

طبق گزارش بانک جهانی، فقط ۵۶ درصد از جمعیت بزرگسال در سال ۲۰۱۶ حساب بانکی داشتند که ۱۴ درصد از بزرگسالان مسائل شرعی را دلیل نداشتن حساب ذکر کردند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.