خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

منافع تفاهم با چین برای ایران از نگاه نماینده کلیمیان در مجلس دهم

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم به تبیین مزایای سند تفاهم ۲۵ ساله با چین برای جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سیامک مره‌ صدق،  نماینده کلیمیان در مجلس دهم در گفت‌وگویی، با اشاره به امضای سند تفاهم ۲۵ ساله ایران و چین اظهار کرد: چین از کشورهایی است که صهیونیسم بین الملل در آن نفوذ بسیار کمی دارد و سرمایه‌های این گروه در چین آنقدر نیست که بتواند بر روی سیاست‌های این کشور تأثیر بگذارد و آن را به دشمنی با جمهوری اسلامی و ملت ایران ترغیب کند.

وی افزود: علاوه بر این چین از جمهوری اسلامی ایران فاصله جغرافیایی زیادی دارد و بنابراین هیچ رقابت ژئوپلتیک مرزی با ایران ندارد و این مسأله نیز باعث می‌شود ما بتوانیم روی چین به عنوان یک متحد راهبردی حساب باز کنیم.

نماینده کلیمیان در مجلس دهم اظهار داشت: مضافاً اینکه چین هم از نظر ایدئولوژیک و هم از نظر مسائل اقتصادی با آمریکا اختلافات عمده و جدی دارد و این باعث می‌شود در میان مدت منافع ما و چین به مقدار قابل توجهی همپوشانی داشته باشد.

مره صدق خاطرنشان کرد: به همین سبب همکاری میان مدت و استراتژیک ایران و چین در نهایت به نفع منافع ملی ایران نیز خواهد بود و این مسأله موضوع بسیار مهمی است.

نماینده کلیمیان در مجلس دهم در پایان گفت: به ویژه در راستای نگاه به شرقی که رهبر معظم انقلاب چند سال قبل دستور آن را صادر کردند، به نظر من بهترین همراه جمهوری اسلامی در نگاه به شرق در شرایط فعلی دنیا کشور چین است.

منبع فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.