خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شناسایی یک زوج داعشی به عنوان عاملان حمله تروریستی کلیسای جامع اندونزی

مقامات اندونزیایی از شناسایی یک زوج جوان در ارتباط با گروه های افراطی خبردادند که به انجام حمله انتحاری روز یکشنبه در بیرون یک کلیسای کاتولیک این کشور مضنون هستند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مقامات اندونزی یک زن و شوهر جوان که خودشان را روز یکشنبه درحین مراسم مذهبیِ در بیرون محوطه کلیسای کاتولیک در شهر ماکاسار منفجر کردند به عنوان عوامل این حمله تروریستی شناسایی کردند.

در این حمله ۲۰ نفر از جمله ۴ نگهبان کلیسا زخمی شدند و شیشه های کلیسا و ساختمان های اطراف در شهر ماکاسار  مرکز ایالت جنوبی سولاوسی خرد شد.

در ادامه این گزارش آمده است این زوج ۲۳ و ۲۶ ساله که ۶ ماه پیش ازدواج کرده بودند حتی در میان همسایگان شان با نام های مستعار شناخته شده اند و طبق اظهارات آرگو  یونگو سخنگوی  پلیس ملی اندونزی تحقیقات پیرامون احراز هویت آنها  با انجام آزمایش DNA و همچنین  یافتن دیگر همدستان احتمالی آنها در این عملیات ادامه دارد.

این زوج بمب های دست سازی که حاوی مقادیر زیادی مواد منفجره است را هنگامی که با نگهبانان کلیسا رو به رو شده بودند منفجر کردند.

گفته شده این دو نفر از اعضای گروه «جما آنشوروت دا اولاه» بودند که قبلا با گروه تروریستی داعش بیعت کرده بود و بسیاری از حملات بمب گذاری انتحاری در اندونزی را انجام دادند.

این حملات شامل  حمله سال ۲۰۱۶  به استارباکس در جاکارتا که منجر به کشته شدن ۴ شهروند و ۴ تروریست شده بود و حمله به ترمینال اتوبوس در پایتخت که منجر به کشته شدن ۳ افسر پلیس شد و حمله ای دیگر به کلیسایی در کالیمانتان که به کشته شدن کودکی ۲ ساله و سوختگی های شدید و جدی در تعداد زیادی از کودک دیگر در آن حمله منجر شده بود.

آخرین حمله بزرگ در اندونزی در ماه مه سال ۲۰۱۸  اتفاق افتاد که دو خانواده با عملیاتی انتحاری خود را در کلیسایی در سورابایا منفجر کردند و باعث کشته شدن ده ها نفر شده بودند . به گفته پلیس پدر یکی از خانواده ها رهبر یکی از گروه های محلی جما آنشوروت دا اولاه بود.

به گفته رئیس پلیس اندونزی یکی از تروریست های روز یکشنبه در  کلیسای ماکاسار با حمله انتحاری سال ۲۰۱۹ در کلیسای مونت کارمل در فیلیپین نیز ارتباط داشته که منجر به کشته شدن ۲۳ نفر شده بود . وی همچنین افزود هر دو نفر با گروه تروریستی که در ۶ ژانویه در ماکاسار دستگیر شده بودند ارتباط داشتند . در آن زمان پلیس ضدتروریسم دو نفر از این گروه را کشت و ۱۹ نفر را دستگیر کرده بود.

این حمله که درست یک هفته پیش از عید پاک در پرجمعیت ترین کشور اسلامی جهان اتفاق افتاده است کشور را در وضعیت هشدار قرار داده است.

جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی حمله روز یکشنبه را محکوم کرد و گفت این حمله هیچ ربطی به هیچ مذهبی ندارد چرا که همه مذاهب تحمل چنین اقدامات تروریستی را ندارند. او در ادامه به پلیس دستور داد تا تحقیقات کاملی درباره شبکه همدستان انجام داده و منشا اصلی را پیدا کنند.

اندونزی در سال ۲۰۰۲ در جزیره بالی هم درگیر عملیاتی مشابه از این گروه شد که به مرگ ۲۰۲ نفر انجامید که بیشتر آنها گردشگران خارجی بودند.

منبع
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.