خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازگشایی مسجد تعطیل شده فرانسوی

مسجد پانتان در حومه پاریس که در پی قتل یک معلم، به دستور مقامات فرانسوی تعطیل شده بود، پس از پنج ماه بازگشایی می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از فرانس ۲۴، مسجد پانتان در حومه شمالی پاریس که پس از قتل معلمی به نام ساموئل پتی به دست یک فرد افراطی به دستور مقامات دولت فرانسه تعطیل شده بود، روز جمعه بازگشایی می‌شود.

مقامات فرانسوی بازگشایی این مسجد را به انتخاب رئیس و امام جدیدی برای این مسجد مشروط کردند. جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه دستور تعطیلی این مسجد را در ۲۱ اکتبر سال گذشته (۳۰ مهر ۱۳۹۹) صادر کرد. ژرژفرانسوا لکلرک، مسئول اداری در منطقه سن-سنت-دنیس‌، روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که درهای این مسجد، جمعه پس از بیش از پنج ماه درگیری با مقامات باز می‌شود.
دولت متولیان مسجد را مسئول ارسال ویدیویی در فیس‌بوک می‌داند که باعث تحریک اولیای یکی از دانش‌آموزان علیه پتی، استاد تاریخ و جغرافیای این مدرسه شد. پتی در تاریخ ۱۶ اکتبر پس از نشان دادند کاریکاتورهای توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اکرم‌(ص) در کلاس درس، از سوی یک مهاجر ۱۸ ساله چچنی‌تبار کشته شد.

محمد حنیش، رئیس این مسجد، قبل از متهم شدن به عنصر نامطلوب، به مدت ۲۰ سال با مقامات دولتی و سیاسی فرانسه از جمله رئیس‌جمهور پیشین نیکولاس سارکوزی ارتباط دوستانه داشت. نماینده وزارت کشور در دادگاه گفت که افراد افراطی در این مسجد رفت و آمد می‌کنند و اضافه کرد که حنیش به عنوان رئیس مسجد نمی‌توانست از این موضوع بی‌اطلاع باشد.

پس از این حمله، وزارت کشور فرانسه وعده داد علیه آنچه دشمنان جمهوری خواند، مبارزه خواهد کرد و یک سلسله عملیات را علیه برخی گروه‌ها و سازمان‌های اسلامی آغاز کرد.

وزیر کشور فرانسه در ۱۵ ژانویه اعلام کرد که در هفته‌های قبل، ۹ نمازخانه یا مسجد در این کشور تعطیل شده بود. وی همچنین در ماه مارس اعلام کرد که ۸۹ مسجد مظنون به گرایش جدایی‌طلبانه تحت کنترل و نظارت دولت قرار گرفتند.

منبع سنی دیلی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.