خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جمهوری اسلامی ایران پیشگام در عرصه تقریب بین مذاهب است

به گزارش ادیان نیوز؛ آپنی جایا پوترا (Apni Jaya Putra) در دیدار با نماینده مقام معظم رهبری و رئیس مرکز اسلامی جاکارتا در پژوهشگاه بین المللی المصطفی ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر مقدس قم، بیان کرد: من با توجه به علاقه ای که به تاریخ و فرهنگ دارم کتب تاریخی زیادی را درباره ایران باستان مطالعه کرده ام، مردم ایران، ملت بزرگی هستند و گزارش هایی که آقای حکیم الهی در خصوص دستاوردهای علمی این کشور بیان کردند دور از تصوّر من نبود.

این مقام مسئول کشور اندونزی ادامه داد: من بسیار خرسند هستم که فراگیری علم و دانش در ایران هیچ محدودیتی ندارد و برای مردم و زن یکی است. وی با بیان اینکه ملت ایران نماد استقامت و مقاومت هستند افزود: اینکه بعد از چهل سال تحریم از سوی دول خارجی جمهوری اسلامی ایران توانسته به موفقیت های بومی و ارزشمندی دست پیدا کند، الگوی بسیار خوبی برای جوامع اسلامی است.

جایا پوترا بیان کرد: بحث تقریب میان مذاهب یکی از رویکردهای خوب جمهوری اسلامی ایران است که باید برای مردم اندونزی بیان شود و خوب است درباره فرهنگ، اداب و رسوم این سرزمین کهن بیشتر بدانند.

قائم مقام رسانه ملی اندونزی با اشاره به نشست مشترک با رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: شبکه RTTV اندونزی یکی از قدیمی ترین و بزرگترین شبکه های تلویزیونی کشور اندونزی می باشد که در حال حاضر داری ۲۹ شبکه منطقه‌ای و ۴ شبکه ملی است.

وی بیان کرد: ما با توجه به نقش مهمی که در جامعه اندونزی داریم در نشستی با مسئولان رسانه ملی ایران در خصوص تعاملات و همکاریها مشترک به نتایج مطلوبی رسیدیم که امید داریم در آینده ای نزدیک شاهد پخش برنامه های   این رسانه از تلویزیون اندونزی باشیم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.