خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

موجی از انتقادات پیروان ادیان پس از وضع محدودیت جدید برای حجاب

پس از آنکه مجلس سنای فرانسه به ممنوعیت حجاب برای دختران زیر ۱۸ سال رأی مثبت داد منابع خبری گزارش دادند که این اقدام سنای فرانسه با انتقادات شدیدی در این کشور و سراسر جهان مواجه شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کاربران فضای مجازی در فرانسه و سراسر جهان با راه انداختن هشتگ «به حجاب من دست نزن» خشم خود را از مصوبه مجلس سنای فرانسه درباره ممنوعیت حجاب برای دختران زیر ۱۸ سال ابراز کردند.

مجلس سنای فرانسه به تازگی به ممنوعیت استفاده از حجاب در اماکن عمومی برای دختران زیر ۱۸  و همچنین ممنوعیت استفاده از حجاب برای کودکان همراه در سفر رأی مثبت داد که با تصویب مجمع ملی فرانسه این طرح در کشور فرانسه قانونی خواهد شد.

وبگاه الجزیره مباشر، روز جمعه، در این خصوص گزارش داد که این بند بخشی از یک قانون گسترده‌تر تحت عنوان «مبارزه با گرایش‌های جدایی‌طلبانه» است که می‌تواند مادران محجبه را از همراهی کردن کودکانشان در اردوهای مدرسه‌ای منع کند.

بر اساس این گزارش،‌ در پاسخ به این اقدام گروهی از کنشگران زن مسلمان در فرانسه پویشی به راه انداخته‌اند و همچنین فرهیختگان و برخی از رؤسا و شخصیت‌های دینی مسیحی و یهودی در فرانسه در واکنش به گام بیانیه صادر کرده‌اند.

الجزیره مباشر در ادامه گزارش داد که افزون بر مردم فرانسه، فعالان فضای ‌مجازی سراسر جهان نیز به سرعت به این پویش پیوستند و اقدام دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در تنگ کردن عرصه بر مسلمانان را محکوم کردند.

«عبدالله الشایجی» از شخصیت‌‌های دانشگاهی کویت در حساب کاربری خود در واکنش به این گام نوشت: «هیستریک شدن توحش و دشمنی سکولاریسم در فرانسه با اسلام، افراطی‌گری ماکرون رئیس‌جمهور صدفه‌ [فرانسه] در برابر “لو پن” رهبر راست افراطی را بیشتر می‌کند تا او این‌گونه دستاورد انتخاباتی برای خود رقم بزند».

الشایجی در ادامه اظهارات خود در توییتی دیگر می‌نویسد: «سؤال [ما] از ماکرون و گروه راست افراطی فرانسه که به بهانه جلوگیری از افراطی‌گری و گوشه‌گیری و ادغام در کشورهای اروپایی با جمعیت مسلمان فراتر از ۱۰ یا ۶ میلیون جنگی علیه اسلام به راه انداخته‌اند، این است آیا ممنوعیت حجاب و روسری، راهبه‌ها و یهودیان ارتدوکس و راهبه‌های بودایی‌ها و هندوها را نیز شامل می‌شود؟»

در ادامه به اظهارات «حسن قطامش» از یکی دیگر از فعالان فضای مجازی اشاره شده که در واکنش به این اقدام در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشته: «جنگ حجاب در فرانسه از طرفی، تلاش برای ساخت پیروزی‌های جعلی در میان انبوه ناکامی‌های ماکرون و دولت او در تمام سطوح است و از طرفی دیگر، جنگی آشکار و صریح علیه تمام اشکال هویت اسلامی است».

کاربری دیگر با نام «هاجر» در این رابطه نوشت: «زنان محجبه را نیز در نظر بگیرید. ممنوعیت حجاب در فرانسه ابزاری برای ممنوع کردن دین و کاستن شأن آن است. با این وجود این تنها یک انتخاب است»

«لیلی اسماعیل» از دیگر کاربران فضای مجازی در این خصوص نوشت: «تناقض‌ها و دورویی به حد تمایل به کنترل آنچه زنان بر تن می‌کنند، رسیده است. حجاب من چیزی است که من انتخاب می‌کنم آن را بپوشم و شما به ما ظلم می‌کنید که این حق انتخاب را نداشته باشیم در حالی که من از نظر قانون اساسی از حق پوشیدن آنچه را که دوست دارم، برخوردارم».

منبع فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.