خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اختلاف نظر سیاسی آمریکایی‌ها درباره مذهبی بودن «جوبایدن» و «کاملا هریس»

در حقیقت، حزب‌گرایی دیدگاه‌های مذهبی جو بایدن، دیگر کاتولیک‌ها را نیز در بر گرفته است. مطالعات جدید انجام شده نشان می‌دهد، اکثر آمریکایی‌ها می‌دانند رئیس جمهور جو بایدن، کاتولیک روم است، اما در این مسئله که به چه دلیلی آنها معتقدند او باید دین خود را حفظ کرده باشد (به ویژه بر اساس حزب سیاسی) اختلافات فاحشی وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از RNS، از هر ۱۰ نفر آمریکایی حدود ۶ نفر  (۵۸%) جو بایدن را کاتولیک می‌دانند، که ۶۳% آنها دموکرات یا طرفدار دموکرات هستند و ۵۵% جمهوری‌خواه یا طرفدار جمهوری‌خواهی هستند. اکثریت سایر افراد حاضر در این نظرسنجی، اظهار داشته‌اند از اعتقادات مذهبی و دین وی اطلاعی ندارند.

این اطلاعات (۳۰ مارس) در گزارش مرکز تحقیقات پیو (Pew Research Center) منتشر شده است که در آن دیدگاه‌های آمریکایی‌ها، در مورد عقاید جو بایدن و معاون رئیس جمهور کمالا هریس، بررسی شده است.

نظرسنجی از ۱۲،۰۰۰ آمریکایی نشان داده است که در مورد مذهبی بودن این دو صاحب منصب، اختلاف نظر سیاسی وجود دارد.

از هر ۱۰ دموکرات بیش از ۸ نفر (۸۸%) آنها گفته‌اند دست کم بایدن “تا حدودی” مذهبی است – از این تعداد ۴۵% او را “بسیار” مذهبی توصیف کرده‌اند- در حالی‌که تقریبا دو سوم جمهوری خواهان (۶۳%) بیان کرده‌اند او “خیلی مذهبی نیست” یا “اصلا مذهبی نیست”.

دو سوم کاتولیک‌ها (۶۶%) و بی‌دین‌ها (atheists) و ندانم‌گرایان (agnostics) (66%) در مقایسه با سه چهارم یهودیان (۷۵%) و کمتر از نیمی از پروتستان‌های سیاه (۴۶%) و افرادی که دین‌شان را “هیچ چیز خاصی” عنوان کرده‌اند، جو بایدن را کاتولیک می‌دانند.

با آنکه بیشتر پاسخ دهندگان با دین رئیس جمهور آشنا بودند، اما در مورد هویت مذهبی هریس کمتر اطلاع داشتند.

دو سوم آمریکایی‌ها (۶۵%) بیان کردند که از دین هریس مطمئن نیستند، در حالی‌که تنها ۱۲% گفتند وی پروتستان است. معاون رئیس جمهور خود را باپتیست معرفی کرده است.

حدود نیمی از آمریکایی‌ها بیان کردند هریس “تا حدودی” مذهبی (۳۸%) یا “بسیار” مذهبی است (۸%)، در عوض نیمی دیگر از آنها بیان کرده‌اند که او “خیلی مذهبی نیست” (۲۸%) یا “اصلا مذهبی نیست” (۲۳%).

درصد مساوی از هر دو حزب بیان کرده‌اند که دین او را نمی‌دانند (در هر حزب ۶۴%) اما مانند نظرسنجی در مورد بایدن، دموکرات‌های بیشتری(۶۹%)  نسبت به جهموری‌خواهان (۱۹%)، احتمال داده‌اند که دست کم “تا حدودی” مذهبی است.

در میان گروه‌های مذهبی، بیشترین دیدگاه در میان پروتستان‌های سیاه (۷۸%) و کمترین مقدار در میان پروتستان‌های انجیلی سفید (۲۰%) است که هریس را یک فرد مذهبی می‌دانند. اطلاعات مشابهی در مورد بایدن وجود دارد: ۸۷% پروتستان‌های سیاه بیان کرده‌اند دست کم او تا حدودی مذهبی است، اما فقط ۳۵% از انجیلی‌های سفیدپوست چنین نظری داشتند.

این یافته‌ها مطابق با مطالعات قبلی است که نشان می‌دهد پروتستان‌های سیاه و سفید تمایل دارند به دموکرات‌ها رای دهند، در حالیکه سفید پوست‌های تبشیری طرفدار جمهوری‌خواهی هستند.

بطور کلی، ۶۴% از ساکنان ایالات متحده بیان می‌کنند جو بایدن “بسیار” یا “تا حدودی” مذهبی است، این تعداد نسبت به ۵۵% افرادی که او را در فوریه ۲۰۲۰ توصیف کرده‌اند، افزایش داشته است. سهم آمریکایی‌هایی که در حال حاضر معتقدند بایدن “بسیار” مذهبی است، افزایش قابل توجهی داشته است.

گریگوری ای اسمیت، مدیر تحقیقات پیو و نویسنده گزارش اطلاعات جدید، در یادداشتی نوشته است: “اما تقریبا تمام این افزایش در میان دموکرات‌ها بوده است؛ در مقایسه با اوایل سال گذشته، که ۱۳% از اعضای حزب خود بایدن،  او را بسیار مذهبی توصیف کرده‌اند، امروزه ۴۵% آنها این عقیده را دارند.”

وی خاطر نشان کرده است که ممکن است زمانی که رئیس جمهور در مسیر انتخاباتی مانند کنوانسیون ملی دموکرات‌ها و یا در زمان انتخابش از جمله در مراسم تحلیف، مذهب خود را ذکر کرده است، اعضای حزب وی آن را شنیده باشند.

اختلاف نظرات حزبی در مورد بایدن زمانی ادامه پیدا کرد که از پاسخ دهندگان در مورد این پرسیده شد که رئیس جمهور چقدر در مورد دین خود صحبت می‌کند. از هر ۱۰ دموکرات  ۸ نفر (۷۹%) معتقد بودند ایمان مذهبی و نیایش‌هایش را “تقریبا به میزان مناسبی” بیان می‌کند، در حالی‌که کمتر از نیمی از جمهوری‌خواهان (۴۲%) نتیجه‌ای مشابه گرفته‌اند.

در حقیقت، حزب‌گرایی دیدگاه‌های مذهبی بایدن، سایر کاتولیک‌ها را نیز در بر گرفته است. از هر ۱۰ کاتولیک دموکرات و طرفدار دموکرات، ۹ نفر بیان کرده‌اند فکر می‌کنند بایدن حداقل تا حدودی مذهبی است، و نیمی از آنها بیان داشته‌اند وی “بسیار” مذهبی است. در مقابل، در میان کاتولیک‌های جمهوری‌خواه و طرفدار جمهوری‌خواهی، اکثریت ۵۶% می‌گویند بایدن ” خیلی مذهبی نیست” یا ” اصلا مذهبی نیست”. از هر ۱۰ دموکرات کاتولیک، ۸ نفر بیان کرده‌اند فکر می‌کنند بایدن در مورد ایمان خود “به مقدار مناسبی” صحبت می‌کند، و این در حالی است که به سختی نیمی از جمهوری‌خواهان کاتولیک همین عقیده را دارند (۴۲%).

به ویژه پاسخ دهندگان کاتولیک که با دو حزب سیاسی اصلی همسو شده‌اند، در این زمینه که آیا رئیس جمهور از دریافت کردن آیین عشاء ربانی در کلیسای کاتولیک، باید محروم شود، اختلاف شدیدی دارند.

در حالی که ۵۵% جمهوری‌خواهان کاتولیک فکر می‌کنند نظرات رئیس جمهور در مورد سقط جنین، باید وی را از آیین عشا ربانی محروم کند، ۸۷% دموکرات‌های کاتولیک با این نظر مخالف هستند. به طور کلی حدود دو سوم کاتولیک‌های ایالات متحده (۶۷%) معتقدند رئیس جمهور باید اجازه داشته باشد، آیین عشاء ربانی را دریافت کند.

بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی خود گفته است از رئو وی واید، تصمیم دادگاه عالی ۱۹۷۳ که سقط جنین را قانونی می‌کند، حمایت خواهد کرد. کمی پس از انتخاب بایدن، رئیس کنفرانس اسقف‌های کاتولیک ایالات متحده، در مورد نظرات بایدن در مورد سقط جنین، اظهار نگرانی کرد.

نظرسنجی‌ از ۱۲۰۵۵ امریکایی، شامل ۲۴۹۲ کاتولیک، با مقدار خطای مثبت/منفی ۱.۵ درصدی، از ۱ تا ۷ مارس انجام شده است. خطا در زیر گروه‌هایی مانند پروتستان‌های سیاه، کاتولیک‌ها و یهودی‌ها از ۱.۹% تا ۹.۸% متغیر است.

مترجم: مریم قاسمی

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.