خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«نه» کاتولیک ها به استبداد در فیلیپین

انجمن بزرگان مذهبی و چندین گروه حقوق مدنی اظهار داشتند که بیانیه ۲۱ سپتامبر ۱۹۷۲ فرصتی برای هوشیاری در برابر دیکتاتوری است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از UCA News کاپوچین پدر آنجل کورتز، دبیر اجرایی انجمن صادر شد، در بیانیه ۲۱ سپتامبر ۱۹۷۲ گفته بود: هرگز فرمواش نکنید. هرگز به دیکتاتوری و استبداد باز نخواهیم گشت.

حکومت نظامی به حکومت ترس و وحشت منجر شد. سازمان ­های منتقد دولت مارکوس غیرقانونی اعلام شدند، در حالی که بسیاری مجبور به تدارک تشکیلات محرمانه شدند. وی در ادامه گفت: آزادی مطبوعاتی، حق مردم برای اطلاعات معتبر از میان رفت و ارتش و دادگستری سیاسی شد.

تقریبا دو میلیون نفر از ۲۲ تا ۲۵ فوریه سال ۱۹۸۶ به خیابان Epifanio de los Santos Avenue (EDSA) رفتند و علیه رژیم استبدادی مارکوس شعار دادند.

اسقف­ ها، کشیش ها و مذهبیون از رهبران این اعتراضات بودند. کاردینال خیمه سین و کاردینال ریکاردو ویدال از جمله کسانی بودند که در انقلاب (EDSA) همراه با مردم راهپیمایی کردند.

در این بیانیه آمده است که کاتولیک ­ها به عنوان تمرینی برای ایمان خود به قدرت نجات دهنده و آزادی بخش خدا که به طور فعال در تاریخ حضور داشته است، در مبارزات ضد دیکتاتوری شرکت کردند.

بسیاری از آن­ها مسیح را میان فقرای رنج دیده دریافتند و با حمایت فعالانه ایمان خود را نیرو بخشیدند. بسیاری از آن ها بعدها شهادت دادند که دوره مبارزات ضد دیکتاتوری یکی از بهترین سال­ های زندگی آن ها بوده است.

آن ها افزودند: امروزه استبداد دوباره در حال افزایش است. ما خدای آزادی بخش را عبادت کرده و تعهد خود را برای خدمت به ایمانی که عدالت، صلح و آرامش را تامین می کند، تجدید می­ کنیم.

مذهبیون اظهار داشتند که آن ها از ادامه حملات به مدافعان حقوق بشر واهمه دارند و بدون نام بردن از رهبر سیاسی گفتند: فعالیت نهادهای دموکراتیک، آزادی بیان و مطبوعات و سایر حقوق سیاسی ما دچار مشکل شده است.

فرهنگ مرگ در راه مبارزه با مواد مخدر تکریم شده است. رئیس جمهور رودریگو دوترته بلافاصله پس از رسیدن به قدرت در سال ۲۰۱۶ مبارزه با مواد مخدر را آغاز کرد.

در ادامه بیانیه آمده است که دولت قصد دارد مجازات اعدام را بازگرداند، در حالی که فیلیپین شاهد فساد گسترده ای است که توسط متحدان دولت انجام شده ­است.

تفکر انتقادی به عنوان کمونیست یا مخالفت سیاسی شناخته می­ شود. آن ها گفتند که فضای دموکراتیک با عبور از تصویب قانون ضد ترور در سال ۲۰۲۰ که ما خواستار آن بودیم، بیش از پیش سرکوب شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: حرکت و گرایش به سوی استبداد همچنان وجود دارد. مارکوزها در تلاشند تا با بازنویسی تاریخ، سوابق خود را پاکسازی کنند.

مترجم: حامد حبیب زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.