خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پزشک مسلمان اسکاتلندی ربات‌های جراحی نوین به بیمارستان معرفی کرد

یک پزشک مسلمان اسکاتلندی از دو ربات داوینچی و یک سیستم جراحی بازوی رباتیک ماکو در بیمارستانی در آبردین شایر رونمایی کرد که انتظار می‌رود زمان بهبودی را کاهش و ایمنی برای بیماران را افزایش دهند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) یک پزشک مسلمان اسکاتلندی با معرفی ربات‌های جراحی نوین به موفقیت تاریخی و قابل توجهی دست یافته است و ربات‌های جراحی نوینی را به بیمارستان‌شان معرفی کرده که باعث کاهش زمان بهبودی و افزایش ایمنی بیشتر برای بیمار می‌شود.

دکتر شفق شیخ یک پزشک مسلمان اسکاتلندی و مشاور در جراحی روده بزرگ و جراحی عمومی است. دکتر شیخ با کار در بیمارستان سلطنتی آبردین ، ​​از دو ربات داوینچی و یک سیستم جراحی بازوی رباتیک ماکو رونمایی کرد.

وی در این باره گفت: به طور متوسط ​​، بیماران پس از جراحی با کمک رباتیک، مدت زمان بهبودی سریعتری دارند و بیماران نیاز است که کمتر در بیمارستان بستری باشند.

وی افزود: به طور گسترده‌تر این به نفع همه افراد در منطقه است، زیرا با کاهش زمان بستری بیماران ظرفیت بیمارستان را افزایش می‌دهیم و این به ما امکان می‌دهد بیماران بیشتری را معاینه و درمان کنیم. این سرمایه‌گذاری، در زمینه فن‌آوری پیشرفته، واقعاً تضمین می‌کند که ما می‌توانیم بهترین تجربه را به بیماران خود ارائه دهیم و من و همکاران جراحم مدرن‌ترین ابزارهای موجود را برای انجام کار خود داریم. این همچنین به ما کمک می‌کند تا با دانشگاه آبردین همکاری کنیم و تحقیقات پیشگامانه‌ای را انجام دهیم ، و مراقبت از بیمار را در آینده بیشتر بهبود ببخشیم.

گفتنی است ربات‌های جدید، بخشی از سرمایه گذرای ۳.۵ میلیون یورویی است که در بیمارستان متعلق به منطقه مورای و آبردین شایر در انگلیس انجام شده، بیمارستانی که وظیفه مراقبت از منطقه‌ای بیش از ۵۰۰ هزار نفر را به عهده دارد.

گفته می‌شود بازخورد جمع شده توسط جراحان بسیار مثبت بوده است‌، و با زمان بهبودی کوتاه‌تر و کیفیت بهتر بهبودی پس از عمل همراه بوده است.

جاستین رویل ، مشاور جراح ارولوژی ، اظهار داشت: جراحان از شش ربات داوینچی در شش سال گذشته استفاده کرده‌اند و در آن زمان ما واقعاً فوایدی برای بیماران خود دیده ایم … ما واقعاً مزایای آن را دیده ایم و تلاش کرده‌ایم تا با این فناوری خود را به عنوان یک مرکز برتر در اسکاتلند قرار دهیم.

گفتنی است بیشتر مسلمانان در اسکاتلند اعضای خانواده‌هایی هستند که در دهه‌های آخر قرن۲۰ به این کشور مهاجرت کرده‌اند. طبق سرشماری سال ۲۰۱۱ ، جمعیت مسلمانان این کشور حدود ۷۶۷۳۷ نفر است که تقریباً ۱.۴٪ از جمعیت اسکاتلند است. مسلمانان در اسکاتلند از نظر نژادی جمعیت متنوعی دارند. اگرچه اکثریت مسلمانان از نژاد پاکستانی (۵۸٪) هستند ، ۱۶.۸٪ آفریقایی و خاورمیانه‌ای، در حالی که ۷.۸٪ سفیدپوست اروپایی هستند.

منبع خبرگزاری حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.