خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آدم‌ربایی ۱ میلیون دلاری؛ ۷ روحانی کاتولیک در هائیتی ربوده شدند

هفت کشیش و راهبه کاتولیک شامل دو فرانسوی در کشور هائیتی ربوده شدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آدم‌ربایان پس از دزدیدن این ۷ نفر گفته‌اند در ازای دریافت یک میلیون دلار گروگان‌ها را آزاد خواهند کرد. از این ۷ نفر دو زن که یکی فرانسوی‌ است در میان گروگان‌هاست.

عملیات آدم‌ربایی روز یکشنبه ۱۱ آوریل در این کشور واقع در آمریکای شمالی و در همسایگی جمهوری دومنیکن اتفاق افتاده است.

پلیس هائیتی می‌گوید به یک گروه مسلح تبهکار به نام «ماووزو ۴۰۰» مظنون است. در ماه‌های اخیر و به دنبال افزایش اعتراضات ضد دولتی در این کشور، ناآرامی‌ها به شدت در هائیتی افزایش یافته و گروه‌های تبهکار بسیاری، دست به انجام عملیات‌هایی چون آدم ربایی زده‌اند.

هائیتی فقیرترین کشور در قاره آمریکا در یک ماه اخیر به شدت درگیر ناآرامی و خشونت بوده است. هفته گذشته صدها زن به خیابان‌های پورتو پرنس، پایتخت هائیتی آمدند و نسبت به قدرت گرفتن گروه‌های تبهکار و افزایش باج خواهی و آدم ربایی اعتراض کردند.

بحران سیاسی در هائیتی از آنجا نشات می‌گیرد که رئیس جمهوری این کشور می‌گوید دوره او تا ۷ فوریه ۲۰۲۲ ادامه دارد. این در حالی است که مخالفان او مدعی هستند دوره او در ۷ فوریه ۲۰۲۱ به پایان رسیده است.

این اختلاف نظر از آنجا ناشی می‌شود که رای گیری سال ۲۰۱۷ این کشور که در آن جوونل موئیز برنده شد به دلیل ادعای تقلب لغو شد. او یک‌سال بعد دوباره به این منصب دست یافت.

این موضوع اختلافات را در این کشور شدت داده است و باعث شده خشونت و ناامنی بر زندگی مردم سایه افکند. آقای موئیز می‌گوید قصد دارد در ماه ژوئن یک همه‌پرسی برای اصلاح قانون اساسی انجام دهد. منتقدان او را متهم می‌کنند که قصد دارد با این اقدامات به حضور خود در قدرت استمرار ببخشد.

در چنین وضعیتی عملیات‌های تبهکارانه و باج گیرانه در این کشور افزایش یافته است. پلیس می‌گوید تمام تلاش خود را برای پیدا کردن و آزادی این ۷ کشیش و راهبه کاتولیک به کار خواهد بست.

منبع یورونیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.