خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هجدهمین گردهمایی روحانیون و مبلغین آلمان، هلند و بلژیک برگزار شد + بیانیه پایانی

با پیام آیت‌الله جوادی آملی؛

هجدهمین گردهمایی روحانیون و مبلغین آلمان، هلند و بلژیک از سوی مرکز اسلامی هامبورگ به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، هجدهمین گردهمایی روحانیون و مبلغین آلمان، هلند و بلژیک با حضور جمع کثیری از از علماء و روحانیون فاعالدر سه کشور اروپای غربی از سوی مرکز اسلامی هامبورگ به صورت مجازی برگزار شد.

این گردهمایی همراه با پیام ویژه آیت‌ الله العظمی جوادی آملی بود که از طریق ویدیو کنفرانس برای شرکت کنندگان پخش گردید.

بیانیه پایانی هجدهمین گردهمایی روحانیون و مبلغین آلمان، هلند و بلژیک

شرکت کنندگان در این گردهمایی در پایان گردهمایی در آستانه ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲، بیانیه ای صادر کردند.

متن کامل فارسی این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

﴿ شَهرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الفُرقان ﴾
ماه رمضان ماهی است که در آن قرآن نازل شده است که برای مردم راهبر، و دلایل آشکار هدایت، و [میزان] تشخیص حق از باطل است.
(البقره، ۱۸۵)

ما روحانیون ومبلغین کشورهای آلمان، هلند و بلژیک به در ایام پایانی ماه شعبان المعظم و در آستانه ماه مبارک رمضان، این بار از طریق فضای مجازی گردهم آمدیم تا ضمن تأکید بر اهمیت فضای معنوی ماه مبارک رمضان و فرصت استثنایی تبلیغ در این ایام مبارک و بهره برداری آن جهت نشر مکتب نورانی و متعالی اهل بیت (علیهمالسلام)، بپردازیم و تاکید می نماییم برگزاری مجالس جمعی و حضوری ماه رمضان در شرایط کرونا، با عنایت به دستورالعمل های بهداشتی و رعایت قوانین کشورها در این زمینه خواهد بود و همچنین با عنایت به مشکلات مبتلا به خانوداگی مسلمانان در کشورهای اروپایی در جهت پیشگیری و رفع آن تلاش نموده و اعلام می داریم:

۱- از آنجا که شیعیان و پیروان مکتب نورانی اهل بیت (علیهمالسلام) بخاطر غیبت امام و مولایشان به نوعی یتیم تلقی می شوند، ضروری است علمای دین حمایت پدرانه نسبت به پیروان مکتب اهل بیت در کشورهای اروپایی داشته باشند و در زمینه رشد و تربیت و رفع مشکلات آنها تلاش نمایند.

۲- ما روحانیون و مبلغین ماه مبارک رمضان که ماه خدا و ماه طاعت و بندگی است را فرصت استثنایی برای تعالی روح انسانها می دانیم و از فضایعطرآگین این ماه، جهت تقویت اصول اعتقادی و اخلاقی خود و مخاطبان بهره خواهیم گرفت.

۳- در این ماه مبارک از خداوند استمداد می نماییم، که توفیق تقویت انس با قرآن و معارف بلند این کلام نورانی بیابیم و زمینه تقویت انس با قرآن را برای مخاطبانمان را نیز فراهم سازیم.

۴- با توجه به اینکه همانند سال گذشته در شرایط خاص بیماری عالم گیر کرونا قرار داریم، تأکید داریم حفظ جان انسانها و جلوگیری از انتقال این بیماری شرعاً واجب بوده، وظیفه خود می دانیم که هم خودمان و هم مخاطبینمان، قوانین کشورها و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نموده و چنانچه قانوناً امکان برگزاری مراسم در ماه مبارک رمضان وجود داشت، پروتکل های بهداشتی را جهت حفظ سلامتی مومنان و دیگران رعایت نماییم.

۵- با توجه به مشکلات عدیده خانواده ها در غرب، خانواده های مسلمان را به تحکیم روابط خانوادگی با رعایت اخلاق و حقوق همسر و‌فرزندان دعوت می نماییمو در جهت رفع مشکلات خانوادگی آنها نهایت تلاش خود را خواهیم داشت.

۶- با توجه به ابغض الحلال الی الله بودن طلاق، برای پیشگیری از مشکلات احتمالی میان زوج ها، در هنگام عقد نکاح، حقوق متقابل زن و‌ شوهر را توضیح و تفهیم نموده و در صورت اختلاف با برگزاری جلسات مشاوره، آنان را از حقوق و وظایف متقابل جهت پیشگیری از طلاق اقدام خواهیم کرد.

۷-از مراجع بزرگوار شیعه که در عصر غیبت، نایبان عام حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا له الفداء) بوده و همواره حامی و پشتیبان شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) می باشند و دغدغه مشکلات شیعیان را داشته اند، جهت ارائه طریق برای رفع علل و حل مشاکل خانوادگی و رفع بن بست ها در این زمینه، استمداد می نماییم.

از خداوند متعال توفیق بهره برداری ازفیوضات و برکات این ماه را برای عموم مسلمانان مسألت می نماییم.

منبع ابنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.