خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کمیسیون های حقوقی جهان از مردم مورد ظلم مزدوران عربی و وهابی حمایت کنند

مجمع جهانی اهل بیت(ع) خواستار شد؛

صد و هشتاد و نهمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سالن کنفرانس ساختمان این مجمع در شهر قم با حضور اعضای شورای عالی مجمع برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، صد و هشتاد و نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، ضمن هشدار به ترور تدریجی و حذف فیزیکی رهبران دینی اسلام در نیجریه، کومور، بحرین بر هوشیاری و بیداری بیش از پیش جهان اسلام و پیروان اهل بیت (علیهم السلام) تاکید شد.

متن بیانیه شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان … (بقره/ ۱۸۲)

با استعانت از ذات باری تعالی و در ذیل توجهات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) صد و هشتاد و نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) در واپسین روزهای ماه شعبان المعظم و در آستانه ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲ق. در جوار بارگاه مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) تشکیل شد و به کار خویش پایان داد.

در این اجلاس مهم – که اولین نشست در سال ۱۴۰۰ش. و همچنین سی سالگی فعالیت مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) به شمار می آید – اعضای شورای عالی مهمترین تحولات جهان اسلام و آخرین وضعیت شیعیان جهان را در راستای تدوین اولویت های کاری سال جدید،‌ به همفکری و تبادل نظر گذاشتند.

در ابتدای جلسه نیز از شخصیت های مؤثر شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) که در سال گذشته دار فانی را وداع گفتند – مرحومین حضرات آیات امینی، مصباح یزدی و تسخیری (قدس اللّه اسرارهم) – تجلیل شد و از آثار و برکات آن عالمان برجسته که زبان گویای اسلام و تشیع و منادی وحدت و تقریب بودند، قدردانی گردید.

در پایان این اجلاس، مواضع مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) درباره آخرین رویدادهای مربوط به محبین و پیروان اهل بیت (علیهم السلام) به شرح ذیل اعلام گردید:

۱. اعضای شورای عالی مجمع ضمن اعلام حمایت و استقبال از بیانات نوروزی مقام معظم رهبری مبنی بر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از گذشته تا حال و نیز حفظ و تقویت بیش از پیش آن در آینده، آن هم با وجود سایه سنگین تحریم های جهانی علیه ایران و نیز کوران سیطره ویروس منحوس کرونا بر عموم مردم در کشورهای دنیا، بر نقش آفرینی هر چه بیش تر در ترویج و گسترش فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) در جهان در فضای حقیقی و مجازی تأکید می نمایند.

۲. اعضای شورای عالی مجمع ضمن اشاره به اهمیت تدوین و تصویب سند چشم انداز بلندمدت و تحول گرایانه مجمع، ‌بر نقش آفرینی مستمر و جدی تر این نهاد اهل بیتی و منتسبین داخلی و خارجی آن در شرایط حساس منطقه ای و جهانی که بر حیات جامعه جهانی پیروان اهل بیت (علیهم السلام) تأثیرات مستقیمی خواهد گذاشت، تاکید نمودند.

۳. اعضای شورای عالی در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، بر جایگاه عظیم قرآن کریم و مرتبت با عظمت پیام آور رحمت حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) و اهل بیت اطهار (علیهم السلام) که متأسفانه در دنیای غرب با وجود قوانین احترام به مقدسات ادیان، به بهانه آزادی بیان مورد هجمه قرار گرفتند،‌ صحه گذاشته و خواستار هوشیاری و بیداری بیش از پیش جهان اسلام و پیروان اهل بیت (علیهم السلام) نسبت به پاسبانی از حریم مقدس آنها شدند.

۴. مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) در آغاز دهه چهارم فعالیت های فرهنگی تبلیغی خویش در عرصه بین الملل بر اهمیت عقلانیت، معنویت، کرامت،عدالت، مقاومت و همچنین وحدت و روحیه برادری در آموزه های به جای مانده از عترت نبوی تأکید نموده و نقش آن را در حل مشکلات مسلمانان که از جنبه های رحمانی اسلام ناب محمدی در مقابل سایر نسخه های جعلی، انحرافی، بدعت آمیز و اسلام هراسانه فاصله گرفته است، بسیار کلیدی و گفتمانی تلقی می نماید. همچنین، محبین و پیروان اهل بیت (علیهم السلام) را به شناخت محاسن کلام اهل بیت (علیهم السلام) و شناساندن آن به مردم تشنه معنویت دنیا اکیدا توصیه می نماید.

۵. اعضای شورای عالی ضمن ابراز دغدغه مندی و پیگیری وضعیت اخیر پیروان اهل بیت (علیهم السلام) ، از فشارهای روزافزون جریان شوم استکبار و صهیونیسم جهانی با حمایت مزدوران محور عبری ـ عربی و وهابی ـ سلفی شان بر علیه جریان استضعاف و مردم مظلوم یمن، بحرین، سوریه، افغانستان، پاکستان، کشمیر، میانمار، نیجریه و… اظهار نگرانی نموده و خواستار توجه ویژه نهادهای حقوق بشری و کمیسیون های حقوقی جهان به ویژه مجامع و سازمان های بین المللی اسلامی به نقض حقوق شهروندان این کشورها هستند.

۶. انتظار جدی شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) از علماء و نخبگان حوزوی و دانشگاهی جهان اسلام، تبیین و تشریح هر چه بیشتر، عمیق تر و علمی تر نقش اصلاح گرایانه اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) در ایجاد وحدت میان مسلمین است که در همین راستا بایستی پرچمداری مجمع در مرجعیت علمی و محتوایی برای جامعه پیروان اهل بیت (علیهم السلام) مورد توجه واقع شده و همچنین ثبوتاً و اثباتاً محقق شود.

۷. شورای عالی مجمع، نقشه های منفعلانه رژیم کودک کش صهیونیستی برای کشاندن کشورهای اسلامی در بازی باخت باخت عادی سازی روابط آنها با خویش را بشدت محکوم نموده و بر پافشاری حداکثری و مقاومت خستگی ناپذیر مردم مظلوم و مقتدر فلسطین به پشتوانه همبستگی ملت های آزاده جهان تأکید می نماید؛ آنهم در روزهایی که دولت دیکتاتوری فاسد و سرکوبگر نتانیاهو با بن بست های پیچیده انتخاباتی و جو سنگین عمومی از سوی مردم، گروه ها و احزاب مخالف روبرو شده است و صدای خرد شدن پایه های قدرت پوشالی اش به گوش می رسد؛ که به حول و قوه الهی با حضور مقتدرانه مسلمانان و آزادی خواهان دنیا در انواع راهپیمایی ها و مراسم روز جهانی قدس رو به تسریع خواهد نهاد.

۸. اعضای شورای عالی، به جامعه جهانی، نسبت به اوضاع وخیم کرونایی در زندان های بحرین، فلسطین و همچنین وضعیت فجیع غیرانسانی و غیر بهداشتی در یمن پس از شش سال تجاوز ظالمانه و روزافزون ائتلاف سعودی به صورت جدی هشدار داده و مذاکرات و توافقات مثمر ثمر گروه های یمنی را خواستار می باشد.

۹. در پایان شورای عالی مجمع ضمن هشدار به ترور تدریجی و حذف فیزیکی رهبران دینی و نخبگان مذهبی اسلام در نیجریه، کومور، بحرین، عربستان، پاکستان، تاجیکستان و… به صورت فرسایشی توسط سرویس های استکباری و صهیونیستی و عاملان مزدور آن ها، از مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای، سازمان های حقوق بشری، علماء ادیان و نخبگان جهان می‌خواهد تا در برابر این هجمه های آشکار به صلح و امنیت عادلانه جهانی آن هم در روز روشن ساکت نباشند و تعقیب، مطالبه و پیگیری حقوقی از آمران و عاملان و نیز مسئولین بی تفاوت سازمانهای مذکور را بسیار حتمی و قریب الوقوع بدانند.

منبع ابنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.