خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراض زنان کشمیری به برگزاری نمایشگاه مد و لباس در سرینگر

جمعی از زنان مسلمان کشمیر در اعتراض به برگزاری نمایش مد و لباس در سرینگر، راهپیمایی کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، گروهی از زنان کشمیری روز یکشنبه در سرینگر به نمایش مد در این شهر اعتراض کردند.

این نمایش مد، در میان همه‌گیری کووید ۱۹ از سوی گروهی به نام جامعه جوانان جامو و کشمیر در تالار تاگور در سرینگر برگزار شد. زنان معترض به سمت محل برگزاری این رویداد حرکت کردند که  با حضور ده‌ها جوان به عنوان مدل، طراح، رقصنده، خواننده رپ و استندآپ کمدین برگزار شد.

یک زن معترض حاضر در این تظاهرات، گفت که چنین رویدادهایی در جامعه‌ای مانند کشمیر جایی ندارند. وی افزود: ما از سوی کسی مجبور نشده‌ایم که به اینجا بیاییم؛ ما در برابر آنچه علیه فرهنگ و دین ما است، اعتراض خواهیم کرد. به نام نمایش لباس، بی‌شرمی و ابتذال در کشمیر تبلیغ می‌شود.

این زن معترض گفت: چنین نمایش‌هایی برای گسترش ابتذال در نسل جوان ما که بر خلاف اخلاق اساسی کشمیر و اسلام است، ترویج می‌شود. وی ادامه داد: ما در برابر چنین تلاش‌هایی که می‌خواهند تصویری فریبکارانه از کشمیر به دنیای خارج نشان دهند، ساکت نخواهیم نشست.

این نمایش مد در حالی در کشمیر برگزار شد که همه مساجد و مدارس در این منطقه تعطیل هستند. دولت هند مدت‌هاست با ساکن کردن غیرمسلمانان در کشمیر در حال تغییر بافت جمعیتی این منطقه مسلمان‌نشین است و سعی می‌کند فرهنگ اسلامی را در این منطقه کم‌رنگ کند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.