خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درهای مسجدالاقصی به روی روزه‌داران گشوده شد

در نخستین روز ماه مبارک رمضان در فلسطین، درهای مسجدالاقصی به روی نمازگزاران و روزه‌داران فلسطینی گشوده شد. این در حالی است که سال گذشته به دلیل شرایط شیوع کرونا، درهای این مسجد بسته شده بود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که مسلمانان و روزه‌داران فلسطینی می‌توانند در ماه پربرکت رمضان برای اقامه نماز در مسجدالاقصی حضور یابند و درهای این مسجد به روی همه مسلمانان باز است.

از زمان اعلام این تصمیم، صدها نفر از مسلمانان به صورت داوطلبانه با نظافت صحن‌های مسجدالاقصی و شبستان‌های آن و همچنین تزئین اطراف این مسجد، آن را برای استقبال از نمازگزاران آماده کردند.

از چند روز پیش نیز جوانان شهر قدیمی قدس با آذین‌بندی کوچه‌های مشرف به مسجد‌الاقصی، شادی خود را از بازگشایی این مسجد نشان دادند.

«علی الکیلانی» یکی از شهروندان بیت‌المقدس، گفت: این تزئینات حاکی از آن است که مردم بیت‌المقدس با وجود بسته بودن مسجدالاقصی در ماه رمضان سال گذشته، هنوز این مسجد را فراموش نکرده‌اند. علاوه بر آن، ادامه یافتن این تعطیلی موجب سوءاستفاده صهیونیست‌ها و افزایش حملات و تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیست به این مسجد شده بود.

این درحالی است که بر اساس اعلام خبرگزاری فلسطینی وفا، نظامیان صهیونیست، در اولین شب ماه مبارک رمضان به نمازگزاران فلسطینی که در حال بازگشت از نماز تراویح مسجدالاقصی بودند، حمله‌ور شدند.

بنا به اعلام منابع محلی، شمار زیادی از نیروهای اشغالگر صهیونیست در منطقه باب العامود حضور یافته و پس از خارج شدن نمازگزاران از مسجدالاقصی با آنان درگیر شدند.

نظامیان صهیونیست شب همچنین در نزدیکی باب الاسباط، یکی از درهای مسجد‌الاقصی تجمع کرده و مسلمانان را مورد تفتیش قرار دادند. صهیونیست‌ها همچنین مانع از توزیع افطاری میان روزه‌داران شدند. آنها با حمله به یکی از مناره‌های مسجد در باب‌الاسباط، آن را نیز تخریب کردند.

در همین راستا، بر اساس اعلام خبرگزاری آناتولی، نبیل ابو ردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن حمله صهیونیست‌ها به مناره‌های مسجدالاقصی و جلوگیری از پخش اذان نماز عشا از بلندگوها، از جامعه بین‌المللی خواست تا برای توقف تجاوزات مکرر صهیونیست‌ها اقدامی جدی انجام دهند.

وی تأکید کرد که این اقدامات، تجاوزی نژادپرستانه علیه مقدسات اسلامی و آزادی عبادت و نقض آشکار منشور حقوق بشر جهانی است.

حازم قاسم، سخنگوی حماس نیز در بیانیه‌ای اقدام نظامیان صهیونیست در قطع بلندگوهای مسجد‌الاقصی را اقدامی نژادپرستانه علیه مقدسات اسلامی و نقض آزادی عبادت برشمرد.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.