خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آنگلا مرکل: آرزو می کنم همه مسلمانان ماه رمضان را با صلح و آرامش شروع کنند!

صدراعظم آلمان و رئیس جمهور اتریش به مناسبت شروع ماه رمضان خطاب به مسلمانان این دو کشور در پیامی صادر کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مسلمانان عزیز آغاز ماه روزه و رمضان را به شما تبریک می گویم. برای شما و خانواده تان اوقاتی همراه با برکت و آرامش درونی و همبستگی آرزو می کنم.

الکساندر فَن در بِلِن، رئیس جمهور اتریش نیز گفت: آرزو می کنم همه مسلمانان ماه رمضان را با صلح و آرامش شروع کنند! ماه رمضان ماه تأمل و صبر است. زمانی که تمرکز [جوامع] روی صلح، انسجام و همبستگی است. موقع افطار معمولاً فرصتی است برای گردهم آمدن افراد از همه مذاهب، همسایگان، خانواده و دوستان. بخاطر کرونا، امسال نیز همه چیز متفاوت است. اجتماع و دور هم بودن امسال تنها در جمع های کوچک میسر است. رفتار ما در شرایط فعلی از همه بیشتر نشانه مهمی برای انسجام اجتماعی است: ما فاصله فیزیکی را حفظ می کنیم، اما انسجام مان را حفظ می کنیم. امیدوارم سلامت بمانید!

یادآور می شود، جمعیت مسلمانان در آلمان ۴.۷ میلیون (جمعیت کل: ۸۳ میلیون) و جمعیت مسلمانان در اتریش ۷۰۰ هزار نفر (جمعیت کل: ۸.۸ میلیون) می باشد.

منبع ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.