خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبر چچن: قرآن را به «آلکسی ناوالنی» ندهید

رهبر چچن از مقامات زندان خواسته است از دادن قرآن ارسالی به «آلکسی ناوالنی» منتقد سرشناس زندانی پوتین خودداری کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «رمضان قدیروف»، رهبر جمهوری چچن در جنوب روسیه از مقامات زندان خواسته است از دادن قران ارسالی به «آلکسی ناوالنی» منتقد سرشناس زندانی پوتین خودداری کنند.

ناوالنی روز گذشته گفته بود از مسئولین زندان به خاطر اینکه چند کتاب ارسالی، از جمله یک جلد قرآن را در اختیارش قرار نداده اند به دادگاه شکایت خواهد کرد.

وی در یک پست اینستاگرامی نوشته بود:‌ موضوع سر این است که آنها قرآنم را به من نمی‌دهند. این کار مرا عصبانی می کند. از همان اول زندانی شدنم، فهرستی از کارهایی را برای رشد خود ترتیب دادم که سعی می کنم در زمان محکومیت آنها را اجرا کنم. یکی از آن مطالعه و درک عمیق قرآن و سنت پیامبر است. به گفته وی، او تصمیم گرفته نه تنها اسلام را بفهمد، بلکه قرآن را حفظ کند.

ناوالنی نوشته است: خوب، اتفاقاً، من فهمیدم که پیشرفت من به عنوان یک مسیحی نیز، به مطالعه قرآن نیاز دارد. من حتی با غرور تصمیم گرفتم آن را حفظ کنم!

قدیروف، در کانال تلگرام خود نوشته است: من به نمایندگی از مسلمانان روسیه از کارمندان سلولی که (این) اخلالگر در آن نگهداری می شود درخواست می کنم: اجازه ندهید فرد محکوم شده ای که حکم عادلانه گرفته اختلافات فرقه ای ایجاد کند! اگر فرد زندانی صادقانه توبه کند و بخواهد راه حقیقت را در پیش بگیرد، اسلام را بپذیرد و با تمام وجود بخواهد کلام حق تعالی را بشنود (که من شک دارم)، پس این مجاز است. اما اگر غیر این باشد، قرآن کتابی نیست که به او اجازه دهد آن را با دستان آلوده لمس کند.

رهبر چچن ناوالنی را دشمن و خائنی نامیده که وطن خود را فروخته و برای جلب توجه به خود آماده انجام هرگونه اقدام تحریک آمیر است.

منبع ابنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.