خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واتیکان، ماه رمضان ۲۰۲۱ را به مسلمانان تبریک گفت

شورای پاپی در گفتگوی بین ادیان، پیامی را خطاب به «همه خواهران و برادران مسلمان» منتشر کرد تا با آغاز ماه رمضان که پایان آن در عید فطر است، همبستگی و دوستی خود را به مسلمانان نشان دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، شورای پاپی در گفتگوی بین ادیان، پیامی را خطاب به «همه خواهران و برادران مسلمان» منتشر کرد تا با آغاز ماه رمضان که پایان آن در عید فطر است، همبستگی و دوستی خود را به مسلمانان نشان دهد.

در این پیام که با «آرزوی داشتن یک ماه غنی از نعمت های الهی و ارتقاء معنویات» آغاز می شود، آمده است: روزه داری، همراه با دعا، انفاق و سایر اعمال پرهیزکارانه، ما را به خداوند خالق و همه کسانی که با آنها زندگی  و کار می کنیم نزدیک می کند و به ما کمک می کند تا با هم در راه اخوت قدم برداریم.

در این پیام به چند ماه گذشته که «پر از درد، رنج و اندوه» بوده است، به ویژه به دوره های قرنطینه اشاره شده، و اینکه «ما نیاز خود به کمک الهی و همچنین همبستگی برادرانه را احساس کردیم». این پیام با اشارات کوچک دیگری ادامه می یابد: «یک تماس تلفنی، یک پیام حمایت و دلداری، یک دعا، کمک به خرید دارو یا غذا، نشان دهنده این است که همیشه یک نفر در مواقع ضروری در کنار ماست».

از چندین جنبه به کمک الهی نیاز داریم که عبارتند از رحمت، عفو، مشیت و دیگر مواهب معنوی و مادی خداوند. اما آنچه الان و در این زمان بیشتر به آن نیاز داریم، امید است.

این پیام بر روی اهمیت «امید» تمرکز می کند؛ «همانطور که می دانیم وقتی کاملا خوش بین هستیم، امیدمان نامید می شود.» در این پیام توضیح داده می شود که «گرچه خوشبینی از تمایلات انسان است اما امید یک منشا مذهبی دارد. خدا ما را دوست دارد و از این رو با عنایت خود از ما مراقبت می کند. امید از اعتقادات ما نشات می گیرد که همه مشکلات و آزمایشات ما یک دلیل، معنا، ارزش و یک هدف دارند، هرچند شاید فهمیدن درک آنها یا پیدا کردن راهی برای حل آنها، دشوار یا غیرممکن باشد

همچنین امید با خیرخواهی قلبی همراه است. بسیاری از اوقات، در شرایط دشوار و ناامید کننده، ممکن است افرادی که حداقل انتظار را از آنها داریم، به ما کمک کنند».

سپس این پیام خاطرنشان می کند که «برادری، در تجلیات مختلف، یک منبع امید برای همه است، به ویژه برای افراد نیازمند.

این پیام با تقدیر و تشکر ادامه می یابد؛ «از همه کسانی که در این زمان بحرانی، همبستگی خود را نشان دادند، متشکرم. همه این افراد و خوبی های آنها به ما مومنان یادآوری می کند که روح برادری یک روح جهانی است و فراتر از همه مرزهای قومی، مذهبی، اجتماعی و اقتصادی است». «ما این روحیه را از خداوند داریم. خداوندی که نسبت به بشری که خلق کرده، نسبت به موجودات و کل جهان، خیرخواه است. به همین دلیل است که به گفته پاپ فرانسیس، مراقبت و نگرانی روزافزون این کره خاکی که «خانه مشترک» همه ما است، امید است.

این پیام متذکر شده است باید بدانیم که امید، دشمنانی نیز دارد؛ «عدم ایمان به عشق و عنایت خداوند، از بین رفتن اعتماد بین خواهران و برادران مان، بدبینی، ناامیدی و برعکس آن، و فرض های بی اساس، تعمیم های نادرست بر اساس تجربیات منفی شخص و غیره، همه دشمن ایمان هستند». «باید با این افکار، نگرش ها و واکنش های نادرست مقابله شود، تا امید به خدا و اعتماد بین همه خواهران و برادران مان افزایش یابد».

در انتهای این پیام آمده است که: پاپ فرانسیس به طور مکرر از امید صحبت می کند. پاپ در آخرین نوشته خود، فراتلی توتی می گوید: «من همه را مجددا به امید دعوت می کنم. زیرا امید فارغ از شرایط و تاریخ، به عمیق ترین چیزهای قلبی هر انسان وابسته است. امید در مورد اشتیاق، آرزو، اشتیاق به زندگی پر از موفقیت، آرزوی دستیابی به چیزهای بزرگ صحبت می کند، چیزهایی که قلب ما را پر می کنند و روح ما را به سمت واقعیت های والایی مانند حقیقت، خوبی و زیبایی، عدالت و عشق … می کشاند، و می تواند ما را به سمت آرمان های بزرگی که زندگی را زیباتر و ارزشمندتر می کنند، سوق دهد. پس باید ادامه دهیم و در مسیرهای امید پیش برویم».

از ما، مسیحیان و مسلمانان، خواسته شده است که برای زندگی کنونی و زندگی آینده، سرشار از امید باشیم و شاهدان، بازگردانندگان و سازندگان این امید باشیم، به ویژه برای کسانی که دچار مشکلات و ناامیدی هستند» و به نشانه همبستگی معنوی می گوید: ما برای شما دعا می کنیم، و آرزومند یک ماه رمضان آرام و پربار، و یک عید فطر شاد برای شما هستیم.

منبع indcatholicnews
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.