خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتصاب غذای روحانی بحرینی در اعتراض به سیاست‌های آل‎‌خلیفه

منابع بحرینی از اعتصاب غذای روحانی شیعه در بند به دلیل سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه و ممانعت از درمان او خبر دادند.

به گزارش ادیان نیوز منابع محلی بحرین خبر دادند «شیخ میرزا المحروس» از روز جمعه ۱۶ آوریل/۱۷ فروردین به دلیل اعتراض به آزار و ممانعت از درمان او بدست رژیم آل‌خلیفه اعتصاب غذا کرده است.

این منابع افزودند: خانواده شیخ المحروس می‌گویند او از چندین بیماری مزمن رنج می‌برد و طبق قوانین می‌توان مجازات جایگزین برای او اعمال شود.

با این حال رژیم آل خلیفه بدون توجه به شرایط جسمانی شیخ المحروس هیچ تغییری در وضع او ایجاد نکرد و فقط از اوضاع جسمانی او ابراز نگرانی کرد! طبق اخبار رسیده بیش از ۹۰ نفر در زندان‌های آل خلیفه به کرونا مبتلا شدند.

شایان ذکر است، شیخ میرزا المحروس یکی از ۱۳ فرد اصلی جریان اعتراض مردم بحرین به رژیم آل خلیفه است با این حال دادگاه این رژیم بطور ناعادلانه او را به ۱۵ سال حبس محکوم کردند. او چندین بار در اعتراض به وضع فجیع زندان‌های آل خلیفه اعتصاب غذا کرده است. با اینکه شیخ المحروس از کمردرد شدید رنج می‌برد، ولی ماموران آل خلیفه مدام او را شکنجه می‌کنند. او در سال ۲۰۱۱ اعلام کرد دچار خون‌ریزی در روده بزرگش شده است، ولی رژیم آل خلیفه مانع دریافت دارو برای بیماری‌اش شده است و حتی ماموران این رژیم نمی‌گذارند هیچ دکتری شیخ را ملاقات کند.

مردم بحرین طی یک ماه گذشته برای آزادی زندانیان سیاسی به خیابان‌های این کشور آمدند و از وضع موجود در این زندان‌ها انتقاد کردند. معترضان بحرینی تأکید کردند بازداشت زندانیان سیاسی به خصوص پس از شیوع ویروس کرونا باید متوقف شود.

منبع ابنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.