خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مردی در آلبانی با چاقو به نمازگزاران حمله کرد

یک جوان ۳۴ ساله با حمل چاقو هنگام نماز ظهر در تیرانا پایتخت آلبانی وارد مسجد شد و به نماز گزارا با چاقو حمله کرد و پنج نفر را زخمی کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پلیس در بیانیه‌ای که در این زمینه منتشر کرد گفته مهاجم که مردی ۳۴ ساله به نام رودلف نیکولی است، حدود ساعت دو و نیم بعد از ظهر وارد مسجد دینه خوجه در مرکز شهر تیرانا شده و به مردم حمله کرده است. به گفته پلیس، مأموران لحظاتی پس از آغاز حمله این مرد وارد عمل شده و مهاجم را بازداشت کردند. اما شبکه تلویزیونی «تاپ چنل» تصاویری از چند نفر غیرنظامی را نشان داد که قبل از رسیدن پلیس، عامل حمله را به دام انداخته‌اند.

پلیس می‌گوید انگیزه مهاجم از این حمله روشن نیست و تحقیقات درباره این پرونده آغاز شده است.

پنج مرد زخمی در این حادثه که ۲۲ تا ۳۵ سال سن دارند، همگی به بیمارستان منتقل شده‌اند و گفته می‌شود که جان هیچ یک از آنها در خطر نیست.

نیکو نیکولی، پدر مهاجم، به پایگاه اطلاع‌رسانی بالکان‌وب گفت که پسرش دچار افسردگی شدید بوده، زیرا در سال گذشته می‌خواسته به ایتالیا برود، اما به او روادید نداده‌اند و بعد از آن هم کرونا گرفته است.

احمد کلاجا، امام جماعت مسجدی که رودلف به آن حمله کرد گفت این فرد در زمانی که مسجد مملو از نمازگزاران روزه‌دار بود، به آنها حمله کرده است. کلاجا گفت: «ما امیدواریم که این یک حمله تروریستی نبوده باشد.»

یک مقام ارشد کلیسای کاتولیک آلبانی به نام آنجلو ماسافرا ضمن اظهار تأسف از اقدام رودلف نیکولی، حمایت و همدلی خود با مجروحان این حمله را ابراز کرد.

از زمان تأسیس حکومت کمونیستی در آلبانی در سال ۱۹۶۷ تا سقوط آن در سال ۱۹۹۰، مذهب در این کشور ممنوع بود و انور خوجه، دیکتاتور پیشین آلبانی، از همان زمان این کشور را به عنوان نخستین کشور خداناباور در جهان اعلام کرد. در دوران حکومت او، پیشیوایان و روحانیان از هر دینی یا تحت تعقیب و شکنجه قرار گرفتند و کشته شدند یا سر از اردوگاه‌های کار اجباری در آوردند.

منبع یورونیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.