خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تلاش ترامپ برای ترغیب بایدن به حفظ قانون ممنوعیت سفر درباره برخی کشورهای اسلامی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در اقدامی جدید به رئیس جمهور فعلی این کشور توصیه کرد، ممنوعیت سفر از برخی کشورهای اسلامی از جمله عراق را “برای حفاظت از آمریکا در برابر تروریسم” بازگرداند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روزنامه بیزنس اینسایدر در گزارشی آورده است: دونالد ترامپ (رئیس جمهوری سابق آمریکا) از جو بایدن (رئیس جمهوری فعلی این کشور) خواست سیاست جنجالی خود را که اکثرا بر مسافران کشورهای اسلامی تاثیر گذاشت، از سر گرفته و سفر به برخی از این کشورها از جمله عراق را ممنوع کند.

ترامپ در بیانیه‌ای مدعی شد: اگر جو بایدن می‌خواهد از کشور ما در برابر تروریسم افراطی حفاظت کند، باید سفر شهروندان این کشورهای خارجی و تمامی درخواست‌های تحقیق از آنهایی که به دنبال پذیرش هستند و اقدامات مرتبط با آن را دوباره ممنوع کرده و محدودیت‌هایی که برای پیش از این برای پناهجویان تعیین شده بودند، بازگرداند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا افزود: تروریست‌ها در سراسر جهان فعال هستند و از طریق اینترنت نیرو می‌گیرند و برای اینکه این مساله از کشور ما دور باشد به قوانینی هوشمندانه و منطقی نیاز داریم تا اشتباه‌های مهاجرتی متعددی را که اروپا و آمریکا پیش از ترامپ مرتکب شده‌اند، تکرار نکنیم.

در ادامه این گزارش آمده است: مشخص نیست درخواست‌های بازرسی که ترامپ در بیانیه خود به آنها اشاره کرد، کدام هستند، او اوایل دوره ریاست جمهوری خود عملیات “بررسی دقیق” مهاجران را تعیین کرد که شامل آزمودن ارزش‌هایی جهت پی بردن به نظرات و رویکردهای مهاجران درباره برخی موضوعات از جمله حقوق همجنسگرایان، برابری میان دو جنسیت و آزادی‌های مذهبی مطابق با سیاست‌های آمریکا بود.

پیش از این ترامپ سفر از برخی کشورهای اسلامی از جمله ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به آمریکا را ممنوع کرده بود و در سال ۲۰۲۰ بر این لیست افزوده و شامل حال مهاجران و مسافران از میانمار، اریتره، قرقیزستان، نیجریه، سودان و تانزانیا شد.

منبع ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.