خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سعدی شاعری حکیم و متدین بود

مدیر حوزه علمیه استان فارس سعدی را شاعری حکیم و متدین دانست و گفت: امروز اگر مردم با آثار سعدی مانند بوستان و گلستان انس بگیرند، جامعه ما هویت ایرانی و اسلامی خود را باز خواهد یافت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، با اشاره به فرارسیدن بزرگداشت روز سعدی، اظهار کرد: سعدی شخصیتی بود که در تارک تاریخ ایران زمین نام خود را جاودانه کرد.

وی در ادامه سعدی را شاعری حکیم و متدین دانست و اظهار کرد: سعدی علاوه بر اینکه حکیم و متدین بود، اهل سخن گفتن ادیبانه نیز بود. امروز اگر مردم با آثار سعدی مانند بوستان و گلستان انس بگیرند، جامعه ما هویت ایرانی و اسلامی خود را باز خواهد یافت.

مدیر حوزه علمیه فارس با تصریح بر اینکه در آثار سعدی لطافت و حکمت مشاهده می شود، خاطرنشان کرد: کسانی که با مجموعه آموزه های دینی انس دارند بسیاری از آموزه ها را در آثار سعدی شیرازی می توانند مشاهده کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون پس از گذشت هفت قرن از درگذشت سعدی، هنوز آثار و ماندگاری اشعار ایشان باقی است و شکوفایی هنر ایران زمین را باید در اشعار سعدی جستجو کرد.

حجت الاسلام والمسلیمن استوار گفت: شیراز شهری است که هم مرکز اولیا حق و هم مرکز ادبیات فارسی در ایران عزیز است.

منبع حوزه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.