خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاسخ منفی هندوستان به درخواست آمریکا؛ حق دخالت در امور ما را ندارید

دولت هند درخواست سفر هیاتی از دولت آمریکا به بهانه بازبینی آزادی مذهبی در این کشور را رد کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، هند درخواست سفر هیاتی از دولت آمریکا را که به بهانه بازبینی آزادی مذهبی در این کشور قصد دخالت در امور داخلی هند را دارند، رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» دولت هند به اطلاع دولت آمریکا رسانده است که نهادهای خارجی در ارزیابی حقوق اساسی شهروندان هند جایگاهی  ندارند.

بر اساس این گزارش، کمیسیون آزادی مذهب بین‌المللی ایالات متحده (USCIRF) با بهانه رصد وضعیت قومیت‌های مذهبی خواستار حضور حضور در هند است.

وزیر امور خارجه هند در این باره گفته است که روادید ورود هیات‌‌های آمریکا به کشور در ارتباط با مسائل مربوط به آزادی مذاهب رد شده است. وی افزود که این اقدام به این دلیل انجام شد که دولت هیچ دلیلی برای اظهار نظر یک نهاد خارجی به ویژه نهاد آمریکایی در مورد حقوق شهروندان هند نمی‌بیند.

وزیر خارجه هند افزود که دهلی‌نو هرگونه دخالت و قضاوت خارجی در مورد موضوعات مربوط به حاکمیت خود را نمی‌پذیرد.

بسیاری از کشورها از جمله ایران، هند، چین، کوبا، ونزوئلا ، روسیه و برخی دیگر بارها از دولتآمریکا خواسته اند تا به حربه حقوق بشر از دخالت در امور کشورهای دیگر خودداری کند.

دخالت آمریکا در امور کشورها به بهانه حقوق بشر در حالی صورت م‌‌گیرد که رنگین پوستان در آمریکا  با مشکلات بسیاری مواجه هستند و این اواخر قتل «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی از سوی پلیس این کشور رسوایی بین‌المللی برای دولت وقت  آمریکا به بار آورد.

منبع فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.