خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اقدامات بایدن، تبعیض علیه مسلمانان را کاهش نمی‌دهد

مسلمانان در سراسر آمریکا در نامه‌ای از رئیس جمهور این کشور خواستند تا نماینده ویژه‌ای برای احقاق حقوق مسلمانان منصوب کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از usatoday ، شورای مسلمانان ایالات متحده در نامه‌ای از جو بایدن درخواست کردند تا نماینده‌ ویژه‌ای در وزارت امورخارجه برای رفع تبعیض علیه مسلمانان و مبارزه با اسلام‌هراسی برگزیند.

کاخ سفید هنوز به این درخواست پاسخی نداده‌ است. اما بایدن هفته گذشته به مناسبت آغاز ماه رمضان در بیانیه‌ای خشونت علیه مسلمانان آمریکایی را محکوم کرد.

امضا کنندگان این نامه همچنین از رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا به مسلمانان در سطوح مختلف دولت پست دهد، با رهبران مسلمانان دیدار کند و اصلاحات اساسی در قانون برای رفع تبعیض وضع کند.

بایدن در سخنرانی خود در ماه اکتبر خطاب به رهبران مسلمان متعهد شده بود که در دولت خود از مسلمانان استفاده خواهد کرد. با این وجود نام هیچ مسلمانی در میان ۱۵ عضو از کابینه او دیده نمی‌شود.

مسلمانان سومین اقلیت دینی پرجمعیت در آمریکا به شمار می‌روند، اما طبق گزارش شورای روابط آمریکایی _ اسلامی، بیش از ۱۰ هزار حادثه ضد مسلمانان در سراسر ایالات متحده بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ ثبت شده‌است.

این لیست شامل جرایم مخرب از جمله حمله فیزیکی، خسارت به اموال ، ارعاب و آزار و اذیت و همچنین محروم کردن مسلمانان از خدمات، اسکان و تبعیض شغلی است.

کارشناسان معتقدند با افزایش مسئولیت‌پذیری جامعه ، آموزش‌های مناسب و همچنین نظارت و شفافیت در اجرای قانون می‌توان تبعیض علیه مسلمانان را تا حدودی کاهش داد.

منبع خبرگزاری حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.