خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هشدار گوترش در مورد افزایش فزاینده اقدامات نفرت‌انگیز علیه ادیان

به گزارش ادیان نیوز از سرویس بین المل خبرگزاری صدا و سیما، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه در مورد ‹‹موج نگران کننده›› خشونت های مربوط به نفرت از پیروان ادیان مختلف هشدار داد.

گوترش در بیانیه ای که پس از حادثه تیراندازی در کنیسه ای در سن دیه گو کالیفرنیا و همچنین حمله به یک کلیسای پروتستان در بورکینافسو صادر کرد گفت: این گونه حوادث دیگر بسیار عادی شده اند‏‎؛ مسلمانان در مساجد کشته می شوند و در مکان های مذهبی شان خرابکاری می شود. یهودیان در کنیسه های کشته می شوند و قبرهای آنها با صلیب شکسته مورد هتک حرمت قرار می گیرند. مسیحیان هم در حال دعا کردن کشته و کلیساها به آتش کشیده می شوند. مکان های فرهنگی که قرار است مامن و پناهگاه باشند به هدف تبدیل شده اند.

گوترش گفت: علاوه بر این کشتارها لفاظی های نفرت انگیز هم وجود دارد. نه تنها هراس از برخی گروه مذهبی وجود دارد بلکه هراس از مهاجران، پناهجویان و هرگونه اقلیتی وجود دارد. افزایش ادعای برتری سفید پوستان, احیای ایدئولوژی نئونازی یا سخنان نفرت بار علیه هرکسی که متفاوت به نظر می رسد نشان دهنده این هراس است.

دبیر کل سازمان ملل افزود جهان باید تدابیر برای از بین بردن یهودی ستیزی, نفرت علیه مسلمانان، آزار و اذیت مسیحیان و هر شکل دیگری از نژاد پرستی، بیگانه هراسی، تبعیض و تحریک نفرت اتخاذ کند. گوترش گفت: نفرت تهدیدی برای همه جهان است و از همین رو مبارزه با آن وظیفه ای همگانی است. مقامات سیاسی و مذهبی در ترویج همزیستی مسالمت آمیز مسئولیتی ویژه دارند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.